Fabricant gel hidroalcohòlic al laboratori

Els alumnes de tercer d’ESO han elaborat gel hidroalcohòlic dins de les seves pràctiques de laboratori de química. Si els continguts impartits han de tenir relació directa amb la realitat de l’alumne, creiem que aquesta és una bona opció. Per realitzar el gel s’ha seguit el procediment de l’organització mundial de la salut, l’OMS. Un 80% de metanol i la resta: glicerina, aigua oxigenada i aigua. Els alumnes han après a mesurar volums amb precisió utilitzant el material del laboratori correctament. Després de la pràctica, els alumnes han lliurat un informe amb el resum del procediment i les conclusions de l’experiència. Hem fet una estimació i podríem dir que el gel elaborat d’aquesta manera casolana surt aproximadament un 50% més barat que comprat en una botiga. Podeu trobar la guia per a l’elaboració del gel segons l’OMS a la pàgina oficial de l’organització: https://www.who.int/ o escrivint a Google: “guía para la elaboración gel hidroalcohólico OMS”

Andreu Faro. Departament de ciències naturals.