Informació inici de curs 2019-20

 

Benvolgudes famílies i alumnat,

Us detallem tot seguit la informació relativa a l’inici del proper curs 2019-20.

Presentació de curs

La presentació del nou curs per a l’alumnat serà el dia 12 de setembre de 2019.

  • A les 9:00, 1r d’ESO, al gimnàs del centre.
  • A les 10:00, resta de nivells (BAT, PIP, ESO), a les tutories corresponents.

(Hi haurà servei de transport des de la Pineda i la Plana mitja hora abans de l’inici. El retorn de tots serà a les 11:30).

En aquesta presentació l’alumnat coneixerà el seu tutor o tutora i l’horari de classes. També escollirà les matèries optatives. L’alumnat de 1r visitarà les instal.lacions del centre i coneixerà l’equip directiu.

Inici de classes

El dia 13 de setembre serà l’inici de tots els cursos i classes d’ESO i BAT, en l’horari habitual de 8:00 a 14:30. El llistat de matèries optatives seran publicades al taulell d’anuncis i a la pantalla de l’entrada a primera hora.

Gestions pendents

Si us queda pendent alguna gestió de matriculació, taquilles, activitats extraescolars, llibres de contracte, samarretes, retorn de llibres…. cal que vingueu abans de l’inici de curs a partir del dia 3 de setembre de 2019 en horari de matí a la secretaria del centre.

Presentació a les famílies

El dia 25 de setembre, dimecres, es presentarà el curs a les famílies. (Durant el mateix mes de setembre rebreu més informació).

Bon inici de curs!

Distinció PAU 2019 per a Mireia Oncins da Mota de l’institut Vila-seca

La nostra alumna Mireia Oncins Da Mota Barbosa va rebre el passat 19 de juliol  la distinció de PAU 2019 de mans de les autoritats i representants del món educatiu, universitari i polític en una acte de lliurament  a L’Auditori de Barcelona. El motiu va ser un 9,5 en la fase general de les proves d’accés a la Universitat. Segons la coordinadora de les PAU a Catalunya, la distinció pot ser conseqüència d’una tasca formativa d’equip desenvolupada amb rigor, constància i eficàcia.

Però nosaltres sabem del cert que la nota obtinguda per la Mireia és fruit de l’esforç i dedicació de l’alumna i el suport de la seva família.

Aprofitem per felicitar-nos tots nosaltres: alumna, família i la comunitat educativa de l’Institut Vila-seca.

 

Mercedes Bermejo, Directora.

Obres del Renaixement, a ulls dels experts

Els alumnes de 3r d’ESO s’han convertit en uns experts de l’art del Renaixement i, com a tals, ho han demostrat amb unes lliçons d’autèntics sobre algunes obres mestres d’aquest període històric. Utilitzant l’aplicació digital Voicethread, cada alumne ha creat una presentació on explica el significat, la forma i el valor d’una obra mestra d’artistes com Tizià, Rafael, Giorgione, Bramante o Miquel Àngel, entre d’altres.

El treball, desenvolupat dins l’assignatura de Ciències Socials, ha permès als alumnes conèixer més a fons les característiques d’aquest moviment artístic, així com per desenvolupar la competència digital i l’expressió oral. Podeu veure algunes de les formidables presentacions fent clic en els següents enllaços:

L’Anunciació de Fra Angelico

Lavatori de peus de Tintoretto

Les noces de Canà de Il Veronese

La porta del paradís de Ghiberti

L’origen de la Via Làctia de Tintoretto

La flagel·lació de Crist de Piero della Francesca

Josep Roig. Departament de Ciències Socials.

Coneixem el Parc de la Torre d’en Dolça

Dins de les activitats del Pla d’Entorn promogudes per l’Ajuntament de Vila-seca, cada curs els nostres alumnes realitzen una visita al Parc de la Torre d’en Dolça.

L’activitat s’inicia a primera hora amb una xerrada per part de les monitores sobre l’aigua i les seves propietats. És una xerrada de caràcter pràctic on els alumnes, a l’aula, analitzen diferents paràmetres de l’aigua.

Seguidament, els estudiants es dirigeixen al parc on,  guiats per les monitores,  aprofundeixen en el coneixement d’aquesta àrea que habitualment visitem el dia de les curses de cavalls, durant la Festa Major de Sant Antoni.

Els joves aprenen sobre el terreny diferents qüestions sobre natura, botànica o fauna que pot trobar-se en aquest espai natural. L’objectiu és aprofundir en el coneixement d’aquesta zona verda per a estimar-la, protegir-la i, en definitiva, posar-la en valor com a espai privilegiat del qual gaudim els vila-secans.

Mosquis. Redacció.

Els alumnes d’Arts Escèniques estrenen Annie.

Juny és el mes de les estrenes teatrals al nostre institut. Aquesta vegada ha estat la versió adaptada del popular musical Annie. La història d’una òrfena que passa de l’orfenat a la casa d’un ric magnat de Nova York. El dia 11 de juny la peça… Llegeix més»

Fem de YouTubers de Ciències

Durant l’última setmana de classe,  els alumnes de primer han treballat les seves competències digitals i comunicatives fent de YouTubers de Ciències.Cada grup tenia assignada una qüestió clau dels continguts impartits durant el curs. Qüestions com: Per què el cel és blau? Què és la vida? Quines són les condicions que fan possible la vida al nostre planeta? La tasca consistia a elaborar un vídeo d’uns dos minuts explicant de forma didàctica i original el contingut de la pregunta. Els alumnes decideixen si volen aparèixer en el vídeo o si prefereixen utilitzar elements gràfics i o objectes per ajudar a l’explicació. Alguns fins i tot apliquen programes d’edició per fer més atractiva la seva presentació. Ells es responsabilitzen d’organitzar i lliurar la tasca en el termini acordat.

Aquesta és una forma diferent per treballar les competències de ciències, digitals i de comunicació. A més, és una fórmula que intenta trencar la dinàmica de classes dins l’aula en el mes en què la calor ja pica.

Mosquis. Redacció.

BLACK PINK A BARCELONA

El passat 28 de maig es va dur a terme un dels concerts més esperats de l’any. Aquest concert era, ni més ni menys, que el de Black Pink, un grup sudcoreà format per 4 noies: Jisoo, Jennie, Rosé i Lisa.
Va tenir lloc al Palau… Llegeix més»

Coneixent què és la espectroscòpia a l’ICIQ

El dilluns,  20 de maig,  vam anar a l’ICIQ, (Institut Català de Investigació Química a Tarragona). L’ICIQ freqüentement organitza tallers i sessions per divulgar la ciència i la química entre els estudiants.

Aquesta vegada, ens van oferir una sessió per conèixer en directe l’espectroscòpia infraroja, RMN i l’espectroscòpia de masses. Aquestes són unes tècniques molt utilitzades en l’anàlisi química per determinar l’estructura i el tipus de substàncies que hi ha en una mostra. La visita és doblement interessant,  ja que a les PAU de química fa anys que apareix alguna pregunta sobre espectroscòpia. Després de la detallada explicació teòrica, els nostres estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer els laboratoris on estan instal·lats els espectroscopis. Són instruments molt cars, a l’abast només d’universitats o centres d’alta investigació i tenim el privilegi de poder-los visitar a uns escassos 10 minuts de Vila-seca. Esperem tornar l’any que ve.

Andreu Faro i Susana Mallafré. Departament de Ciències Naturals.

Tres alumnes del nostre centre, guanyadors del premi territorial Ficcions 2019

Tres alumnes del nostre centre, guanyadors del premi territorial Ficcions 2019

 El passat 21 de maig, va tenir lloc al Caixafòrum de Barcelona l’entrega de premis del concurs literari Ficcions, un dels concursos literaris adreçats als alumnes de secundària més importants en l’àmbit dels Països Catalans.

Tres alumnes de 1r de BAT B, l’Alba Beguer, l’Andrés Faro i la Noèlia Torres, amb el relat Sentenciat,  van arribar a la final d’aquest concurs, formant part dels aproximadament 200 finalistes entre els més de 3500 participants de tots els territoris de parla catalana: el Principat, les Illes Balears, el País Valencià, la Catalunya Nord i la Franja de Ponent.

Per als nostres alumnes arribar a ser finalistes ja era tot un triomf. Però van arribar encara més enllà: es van proclamar vencedors territorials de Tarragona, és a dir, el seu relat va ser considerat un dels millors de Catalunya.

Felicitem sincerament els guanyadors i us animem a tots a participar en els diversos concursos literaris que es convoquen al llarg del curs. Segur que el vostre talent, com el dels guanyadors, us pot fer arribar molt lluny!

Ruth Segado. Departament de Llengua Catalana

A peu per Vila-seca

El treball de Síntesi de 1r d’ESO l’hem realitzat aquest curs els dies 10, 11 i 12 d’abril i ha tractat de la descoberta del nostre municipi. Des del Departament de Socials hem organitzat quatre sortides amb cada grup classe per conèixer “in situ”el passat i la història de Vila-seca.

Hem recorregut els carrers del nucli antic començant pel Raval i el carrer del Mar (avui anomenat carrer de la Verge de la Pineda) que comunicaven la població amb el mar. Tot seguit hem anat al Portal de Sant Antoni, l’Església de Sant Esteve, la muralla, les Torres del Delme, de l’Abadia… fins arribar a la Plaça de les Voltes, la Cooperativa Agrícola i el Castell.

Els alumnes han anat completant un dossier amb tota la informació que han descobert al llarg del recorregut. Els professors acompanyants han estat la Sílvia Bonet, la Francesca Bultó, la Montse Font, el José Luís Martín, la Nico Muñoz  i el Miquel Reverter.

Montse Font. Professora del Departament de Ciències Socials

A peu per Vila-seca

La taula periòdica al vestíbul de l’institut

L’any 2019 és l’Any Internacional de la taula periòdica. Es compleixen 150 anys des que el químic rus Dimitri Mendeleiev va presentar les seves conclusions que donen origen a la nostra taula periòdica dels elements.

Per commemorar-ho, el Departament de Ciències Naturals va proposar als alumnes d’ESO i Batxillerat realitzar una taula periòdica gegant al vestíbul de l’institut. Sobre un tetrabric,  els alumnes havien de col·locar el nom, el símbol i el nombre atòmic de l’element. A més havien de col·locar sobre el tetrabric objectes en els quals es pogués trobar present l’element. Per exemple, el fluor es troba als dentifricis i també al tefló de les paelles.

Cada tetrabric té un color que ens indica si l’element és un metall, no metall, semimetall o un gas noble. Els alumnes van agafar la iniciativa amb entusiasme i finalment s’han pogut completar els 118 elements que té la taula periòdica actualment.

El resultat final estarà penjat a l’entrada de l’institut fins al final de curs.

Departament de Ciències Naturals

“Dracula”, teatre en anglès per als alumnes de 1r batxillerat.

El passat dimecres 13 d’abril,  els alumnes de 1r de batxillerat van traslladar-se al teatre Metropol de Tarragona per veure l’obra Dracula en anglès.

L’adaptació de l’obra clàssica de Bram Stoker, feta per la companyia IPA Productions ha estat, com a mínim, sorprenent. L’espectacle, un musical de 60 minuts de durada, era íntegrament en anglès i, en lloc de ser una història de terror, es podria dir que aquesta versió era més aviat  una comèdia. El Jonathan i la Mina, el professor Van Helsing i Dràcula ens mostren una història d’amor i vampirs molt divertida, on Dràcula és un gran fan del Rock i tots semblen embogits.

En finalitzar l’obra, tots nosaltres, alumnes i professores, teníem un gran somriure! És una adaptació còmica molt recomanable i la sortida va ser molt profitosa.

Sandra Hipp i Mònica Torregrosa. Departament Llengües Estrangeres

La motxilla bioclimàtica

La motxilla bioclimàtica és un projecte de CRP (centre de recursos pedagògics de Tarragona). Consisteix en un maleta que conté diferents instruments per mesurar les condicions mediambientals de qualsevol lloc. Mesura el CO2 atmosfèric, la humitat i la temperatura, la quantitat de rajos solars que ens arriben o la il·luminació de qualsevol lloc.

Els alumnes de 2n d’ ESO han realitzat, durant les hores de laboratori, un projecte, en grups, per determinar les condicions que ens poden trobar a l’institut i verificar si aquestes són les més favorables.

Un aquests equips és un mesurador de la concentració de CO2. Aquest gas és un dels gasos que provoquen l’efecte hivernacle.  Però no només afecta  l’atmosfera,  sinó també  la nostra salut. Un augment excessiu d’aquest gas podria causar-nos fins hi tot la mort. Però no ens espantem:  hauríem de superar els 30000ppm de concentració . No obstant, en concentracions entre 800-1000ppm ja notem males olors i fins i tot mal de cap.

El luxòmetre ens permet mesurar la il·luminació de les diferents zones de l’aula, per saber si arriba tota la il·luminació necessària , no només perquè no ens perjudiqui  la vista sinó també per ajudar el medi ambient i poder apagar els llums quan sigui necessari.

Aquest són alguns dels instruments que hem pogut utilitzar i treballar.

Lidia Ramón. Departament de Ciències Naturals.

Projecte solidari de l’INS Vila-seca i recapte de fons

En finalitzar la implementació del projecte solidari al nostre centre en aquest curs 2018-2019,  volem compartir amb vosaltres tant les diferents actuacions portades a terme com els resultats finals i la destinació del recapte de fons aconseguit.
Durant el mes de desembre, després de fer diverses… Llegeix més»

Cervera és plena de música

El passat dia 9 de maig,  es va celebrar la XXV Trobada de Corals a la localitat lleidatana de Cervera. Més de 4000 alumnes de diferents instituts de tot Catalunya es van reunir en una jornada plena de música i ball.

Els nostres alumnes van poder gaudir de dos tallers previs al concert: un de zumba i un altre de percussió corporal dirigit per Santi Serratosa.

Després de recuperar forces amb l’esmorzar,  era el moment de cantar el repertori treballat al llarg del curs. El marc era incomparable: el gran Teatre de la Passió.

Tot plegat, va ser una jornada de convivència on la música va ser la gran protagonista.

Raül París, departament de música.

Fòrum Trics

Aquest curs la celebració del Fòrum TRiCS ha arribat a la seva 13a edició. En una primera jornada, el dijous 4 d’abril s’han exposat treballs de l’àmbit humanístic i social i el divendres 5 d’abril els de l’àmbit científic tecnològic. Tots els alumnes de 1r de BAT de l’INS Vila-seca han pogut assistir a diferents presentacions i sis alumnes de 2n de BAT han exposat els seus treballs

 “ Ha estat un matí molt interessant, és una nova experiència per aprendre d’alumnes d’altres instituts que exposen els seus treballs.” Alumnes de 1r de BAT A

“ Des del nostre punt de vista,  l’experiència del Fòrum TRiCS ha estat molt enriquidora i també entretinguda i ens ha servit d’inspiració per a la posada en marxa dels nostres treballs.” Alumnes de 1r de BAT B

“ Tot i les adversitats, participar en el Fòrum TRiCS ha estat una gran experiència que mai oblidarem, la recomanem.” Aroa Cuenca, Julen Pérez i Iván Teruel de 2n de BAT A

“ Ha estat una experiència didàctica que ens ha proporcionat un canvi de perspectiva: hem passat de ser oients a ser ponents. Això ens ha omplert de responsabilitat perquè hem orientat a alumnes de primer en la seva futura recerca.”           Biel Graset, Carlos Muñoz i Mireia Oncins de 2n BAT B

El dia Pi

Cada any,  el Departament de matemàtiques organitza diferents activitats per a la seva divulgació. El 14 de març (mes 3) π = 3.14 distribuïdes per nivell.
1. ESO;  Van fer codificacions, amb diferents figures en què es representaven una part de les xifres del número pi.
2.… Llegeix més»

L’institut dona material per a la Fundació Vicenç Ferrer (Índia)

El nostre institut va fer una important donació de material, consistent en  samarretes i motxilles, que va ser entregada en mà a nois i noies discapacitats de la ONG Vicenç Ferrer (Índia).

Aquests nois i noies, que tenen entre 16 i 25 anys, actualment reben una formació per tal d’aprendre oficis i potenciar les seves capacitats esportives. D’aquesta forma, quan acabin el programa de formació, tindran la capacitat d’introduir-se en el món laboral i valdre’s per ells mateixos.

Aquest material donat va ser rebut entre cares d’alegria i il·lusió.

Daniel Rojo González

Activitat didàctica de 3r al Tibidabo

Una bona colla d’alumnes de 3r d’ESO van a anar el passat dilluns dia 25 de Març a fer una activitat didàctica de Tecnologia al parc d’atraccions del Tibidabo (Barcelona).
Els alumnes van rebre explicacions sobre el funcionament d’algunes atraccions, posant a prova els seus coneixements de tecnologia i física. També havien de respondre les preguntes d’un dossier per poder gaudir d’estones per pujar a les atraccions, com ara el Vaixell Pirata, el Virtual Express, el Diàbolo, el Crash Cars i la Muntanya Russa.
Finalment, vam dinar allà mateix, tot gaudint de les bones vistes i d’una estona més per pujar, els que van voler, a les atraccions històriques, com la sínia o la talaia.
Daniel Rojo. Departament de Tecnologia

Visita a Cosmocaixa

Com cada curs, els alumnes de 3r han visitat el Museu de la Ciència de Barcelona, Cosmocaixa.

Allà han pogut gaudir de les nombroses activitats interactives i exposicions temporals que ofereix el museu: caminar pel bosc inundat, observar l’oscil·lació del pèndol de Foucault, contemplar el mur geològic, visitar i endinsar-se a les exposicions sobre miralls i Tintín i la Lluna, 50 anys de la primera missió tripulada. La cirereta del pastís ha estat el taller de materials sorprenents: boira de gel sec, globus d’Heli, superconducció, …

Olga Barenys i Laura Nomen. Professores acompanyants

Visita a Cosmocaixa

Cada dijous a la tarda, pràctiques de laboratori

El nostre institut participa activament en programes STEM.
STEM és l’acrònim de Science, Technology, Engineering and Maths (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) El Programa Extralectiu STEM URV és una iniciativa educativa que vol despertar l’interès per la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques entre els… Llegeix més»

Suport vital bàsic a l’INS Vila-seca

Els alumnes de 1r d’ESO van gaudir d’unes classes amb la professora Esther Cañete sobre el suport vital bàsic, és a dir què podem fer o com podem ajudar en un cas de perill. Aquestes classes es van dividir en dues sessions, la primera teòrica… Llegeix més»

Cursa solidària 2019 a l’INS Vila-seca

Com ha anat succeint en els darrers cursos, el passat divendres 26 d’abril, des de les 11.30hs fins a les 14.30 hores, vam celebrar la Cursa Solidària al nostre centre amb la finalitat de continuar recaptant fons per becar a nens i nenes de Colotenango (Guatemala).

 Es va a dur… Llegeix més»

Festival de Sant Jordi 2019

enguany hem tornat a celebrar el tradicional Festival de Sant Jordi. És una ocasió especial per fer entrega dels premis dels diferents concursos que s’han convocat  al nostre institut al llarg del curs.  Així doncs, es van repartir els premis del Departament de Castellà , Verde que te quiero verde,  i el premi al millor Bookface, organitzat per la Comissió de Biblioteca. També els guardons als millors Microrelats en català, el Premi al Millor calidocicle i al Pi relat, atorgats pel Departament de Matemàtiques, així com diferents distincions esportives.

Es va aprofitar l’ocasió per presentar les darreres novetats adquirides per  la biblioteca del centre.

L’entrega de premis es va alternar amb diverses actuacions, com la de l’alumna de 4t d’ESO Jia Hui Yan, la dels alumnes de música dirigits pel professor Raül París, que van interpretar la peça LaFlama,  i la recitació en diverses llengües del poema Música de l’ànima, feta per part dels alumnes de l’aula d’acollida.

Moltes felicitats a tots! El proper any hi tornem!

Ruth Segado. Coordinadora LIC

Festival de Sant Jordi 2019

Decorem el vestíbul

El departament de llengua i literatura catalanes ha estat l’encarregat de decorar el vestíbul de l’institut el mes d’abril, i amb l’ajut dels alumnes d’ESO (que han estat els responsables de la creació d’uns meravellosos murals) han fet una tria d’algunes de les efemèrides que es commemoren aquest 2019.

Els nois i noies de 1r ESO A han estat els encarregats d’elaborar uns petits llibrets amb poemes de la Marta Pessarrodona, poetessa, crítica literària, narradora… que ha obtingut aquest any el 51è Premi d’Honor de les lletres catalanes. La resta de cursos de 1r han estat els creadors dels murals de P.L.Travers (autora de Mary Poppins), que fa 120 anys que va néixer, i del creador de Moby Dick, Herman Melville, nascut fa 200 anys.

Finalment, els alumnes de 2n cicle d’ESO han estat els encarregats dels murals més laboriosos, ja que han hagut de centrar-se en l’escriptura especular del geni del Renaixement Leonardo da Vinci, del qual es commemoren els 500 anys de la seva mort i també en els poemes avantguardistes de Joan Brossa, nascut ara fa 100 anys.

Departament de Llengua i Literatura catalanes

Mites romans teatralitzats

Mites romans teatralitzats

Aquest mes de març hem gaudit de diverses sessions teatralitzades de Mites romans a la Cafeteria del nostre institut. Aquesta activitat ha estat a càrrec de la professora de Ciències Socials Sílvia Bonet. Està feta una artistassa!!!

Ens ha presentat el mite d’Hèrcul•les i el Lleó de Nemea, el d’Apol•lo i Dafne i per acabar el de Perseu i Medusa. Tots els alumnes de 1r d’ESO han passat una bona estona.

Montse Font, Departament de Ciències Socials

El pobles preromans a la Península Ibèrica

Des del Departament de Ciències Socials i amb tots els alumnes de 1r d’ESO hem fet aquest curs de recerca per internet, murals i exposicions orals per conèixer els pobles que habitaren la Península Ibèrica abans de l’arribada dels romans: fenicis, cartaginesos, grecs, tartessis, ibers, celtibers i celtes.

Han estat unes sessions molt divertides i en les quals els alumnes, agrupats de 3 en 3, han hagut de perdre la vergonya i parlar en públic mentre la resta de companys els escoltaven amb atenció.

Montse Font. Departament de Ciències Socials

Certamen de lectura en veu alta

Els timoners (Hanna Auseika, de 3r ESO C), els corsaris (Natalia Castro, de 2n ESO A) i la tropa de corsaris (Marc Márquez, Cèlia Pastor i Helena Salvat, de 3r ESO A) hissaren la bandera i es dirigiren mar endins tot recitant unes lectures que van encisar les omnipresents sirenes de la mar.

Així podria començar un llibre de pirates però no, és l’experiència que cinc alumnes del nostre institut van gaudir al Caixafòrum de Tarragona el dia 29 de març. Juntament amb altres instituts de la comarca, els representants del centre van anar competint per categories.

El llistó era molt alt però els nostres alumnes van saber estar a l’alçada. Els nervis no els van trair pas i dalt de l’escenari van saber mantenir la fermesa i la seguretat en ells mateixos i la veu no els fallà; el premi: haver estat seleccionats per a participar al certamen, un diploma i llibres que de ben segur llegiran amb molt d’interès i els permetrà fer volar la seva imaginació.

Enhorabona a tots!

Anna Gómez i Montse Marcè. Departament de llengua catalana

Intercanvi de llibres durant la Diada de Sant Jordi

Aquest any,  la Diada de Sant Jordi ha coincidit amb la tornada de vacances de Setmana Santa, però no per aquest motiu hem deixat de celebrar-ho al centre amb llibres i roses.

A les tradicionals parades de venda de roses a tot el municipi, de les quals s’encarreguen els alumnes de 3r, cal afegir enguany una parada d’intercanvi de llibres molt especial.

Els alumnes, professors i personal de l’institut podien portar llibres, que ja haguessin llegit o que no utilitzessin, a canvi dels quals se’ls entregava un val. Aquest val es podia intercanviar per un altre llibre a la parada muntada avui al centre.

Tot i ser el primer any en què es realitza aquesta activitat, hem tingut un gran èxit, ja que s’han recollit més de cent llibres, de temàtiques molt variades, tot i que amb un clar predomini de la literatura juvenil.

Esperem que el proper any encara s’animi més gent i puguem tenir una parada encara més gran. Moltes gràcies a tots per col·laborar!

Departament de Llengua Catalana

Intercanvi de llibres durant la Diada de Sant Jordi

Viatge fi de curs 4rt d’eso a… Tenerife!

El dia 25 de març els alumnes vàrem sortir de l’aeroport del Prat de Barcelona, preparats i preparades per enlairar-nos per l’aventura tan esperada, el viatge de final de curs a Tenerife, establint-nos a l’hotel Catalonia las Vegas del Puerto de la Cruz.
Cultura i diversió… Llegeix més»

Visita del cantautor Emiliano Valdeolivas al centre

El passat divendres, 29 de març, el nostre alumnat de 3r d’ESO i de 2n de BAT va poder gaudir de sengles concerts oferts pel cantautor i professor de llengua i literatura castellana Emiliano Valdeolivas.

Partint d’un repertori comú extret de la seva obra Cantología de la literatura española, el professor Valdeolivas va adaptar les actuacions als continguts curriculars de l’assignatura de llengua i literatura castellana segons l’alumnat present a la sala, de manera que amb el jovent de 3r d’ ESO va cantar un recorregut de la història de la literatura que començà amb els poemes èpics i finalitzà amb un romanç modern de principis del segle XX i amb l’alumnat de 2n de BAT va centrar-se una mica més en el segle XX, treballant textos que seran objecte d’examen a les properes proves d’accés a la Universitat.

Va ser una actuació rodona en què vam gaudir de la fusió de la música i de la poesia de la mà d’un gran professional que sap captivar l’auditori amb la seva veu i la seva guitarra, tal com feien els joglars a l’Edat Mitjana.

Departament de Llengua Castellana