La Natàlia Guillamón guanya el Vè premi Montserrat Roig de l’Amical de Mauthausen

La nostra alumna de 2n del batxillerat social, la Natàlia Guillamón, ha guanyat el Vè premi Montserrat Roig que concedeix l’Amical de Mauthausen i altres camps, a treballs de recerca de tot Catalunya relacionats amb la memòria de la deportació a camps de concentració per part del nazisme.

El treball d’investigació titulat  Memòria dels deportats d’Osona analitza la petja de la deportació d’osonencs a camps de concentració de l’Alemanya nazi, així com, el record que se’n guarda als diferents pobles de la comarca.

En l’any del 75è aniversari de l’alliberament dels camps nazis, la Natàlia va tenir l’oportunitat de presentar el seu treball a les III Jornades de Memòria democràtica d’Osona celebrades a Torelló davant d’un públic especialitzat.

Des de l’Institut volem felicitar la nostra alumna per l’esforç demostrat i per  haver aconseguit un prestigiós guardó que porta el nom d’una dona, la Montserrat Roig, compromesa en moltes causes  i que, malgrat la seva mort prematura, roman entre nosaltres a través de les seves obres. Una d’elles, Els catalans als camps nazis, va fer surar en el seu moment un capítol volgudament amagat de la nostra memòria colectiva i va marcar el camí per a molts investigadors.

Gràcies Natàlia per prendre el testimoni de la Montserrat Roig i per continuar donant veu a la història.

1. Jordi

Genial!
    Moltes felicitats a la Natàlia i tutors del treball. L’esforç i la constància tenen el seu premi.
    Per la part que em toca, moltes gràcies per a contribuir en la memòria dels familiars que van viure aquest cúmul de desgràcies causades per la barbàrie nazi.
    Que no s’oblidi; feixisme mai més!