Mòdul 2. I si fas un joc? (Scratch 3.0)

En aquest mòdul pots aprendre molt més de l’Scratch i coonvertir-te en un programador i programadora molt més expert/a, tant que podràs, fins i tot, fer un joc amb el qual podràs deixar bocabadats als teu amics i familiars. A partir d’allò que has après al mòdul 1, aniràs coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.

I això només és el principi perquè tot el que treballaràs en aquest mòdul et servirà per inventar nous jocs. En el mòdul 1 ja vas aprendre a aprofitar parts de projectes per a d’altres projectes, o sigui que tindràs moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabis aquest mòdul podràs crear jocs i més jocs, si t’atreveixes…

Sessió PLA DE TREBALL ACTIVITATS
Sessió 1

Iniciem el joc del pong

Conèixer el joc del pong

Personalitzar els personatges

Moviment dels personatges

  • Conèixer el joc del pong
  • Crear els personatge: raqueta i pilota
  • Moviment dels personatges
  • Plantejament del repte final
Sessió 2

Cops de raqueta

Moviment de la pilota i la raqueta. Relació entre ambdós.

Ús dels sensors dels personatges.

Rebot de la pilota

Direcció del rebot

Tria aleatòria de la direcció del rebot

Sons en funció de l’acció

  • Opcions bàsiques del bloc de sensors
  • Interacció i control dels personatges
  • Com fer que la bola reboti
  • Inclusió de so als esdeveniments
Sessió 3

Diferents raquetes, diferents rebots

Tipus de rebots

Angles

Girs dels personatges

  • Definició de l’angle d’entrada
  • Càlcul de l’angle de sortida
  • Obtenció del valor de la direcció de moviment d’un personatge
  • Girs dels personatges
Sessió 4

Quan s’acaba el joc?

Control del final del joc

El concepte variable

Les vides en el joc

  • Control de final de joc per posició de la pilota
  • Control de final de joc mitjançant el valor d’una variable (vides)
Sessió 5

Afegim vides i puntuació al pong

Controlar la variable “vides”

Comptador de punts

  • Control del nivell del joc mitjançant la variable vides: segons la posició de la pilota
  • Control de punts del joc: comptador d’encerts
Sessió 6

Anem a contra rellotge

Cronòmetre al pong

Canvi d’escenari en funció del temps transcorregut

Reiniciació del cronòmetre en funció del valor d’una altra variable

  • Afegir cronòmetre al pong
  • Accions del joc en funció del temps
Sessió 7

Afegim-hi nivells

Condicions de canvi de nivell

Velocitat de la pilota

Mida de la raqueta

Compte enrere

  • Canvis de velocitat de la pilota i mida de la raqueta segons punts i temps.
  • Bonificacions de temps i vides en funció dels punts obtinguts
Sessió 8

Juguem un contra un

 Afegim jugadors

Limitem el camp de joc

  • Programació del joc amb dues raquetes verticals independents
  • Definició del final de partida
Sessió 9

Fem més realista el joc

Tria dels escenaris

Efectes sobre els escenaris

Tria de sons

  • Tria dels escenaris: inicial, final i de canvis de nivell
  • Efectes sobre els escenaris en funció de la situació del joc
  • Inserció d’efectes sonors en funció de la situació del joc
Sessió 10

I ara el repte final

 Observació d’exemples de pinball

Com moure les pales

Obstacles

 Elements orientadors per al desenvolupament del repte final