Visita al CEAB

Durant la Setmana de la Ciència d’aquest curs 2019/2020 l’alumnat del centre va participar en diverses activitats. Totes elles, tenien per objectiu, que l’alumnat conegués diferents àmbits científics de manera més propera.

En el cas de l’alumnat de 1r de batxillerat de Biologia, es va visitar un any més el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB), on cada any ens reben durant la setmana de la ciència.

Al CEAB, procuren que l’alumnat conegui les seves línies de recerca i també conegui el centre. En primer lloc, ens van fer una petita introducció, on el vocabulari científic era el protagonista. L’alumnat l’havia d’ordenar creant diferents categories. Tot seguit, se’n va fer una posada en comú.

A continuació, alumnat i professorat vam fer una visita al centre, on ens van explicar les línies en què treballen actualment: estudis als rius (microorganismes) i estudis dels blancalls marins. Entre aquests últims, l’estudi del Paracentrotus lividus (conegut com a garota, garoina, o eriçó de mar) és de vital importància per l’estudi del fons marí.

Neus Pueyo.

Paracentrotus lividus