Visita a la deixalleria

El passat divendres, a penúltima hora lectiva, els alumnes de 2n d’ESO de l’optativa Per un món millor, reciclem!, en la qual es treballen temes de reciclatge, van anar a visitar la deixalleria de Lloret de Mar, que gestiona l’empresa GBI Grup Serveis, S.A.U. Els van acompanyar els professors Masha Honchorova i Carla Canals.

Primerament, es va entrar a l’aula ambiental, on la Virgínia Parada, responsable de medi ambient, va fer una presentació sobre què és la deixalleria i sobre la identificació i selecció dels residus municipals i els residus admissibles a la deixalleria. A més ens va comentar que era un dipòsit controlat, i on estava situat a la comarca de la Selva, que no és ni més ni menys que a Lloret de Mar.

A continuació, es va fer una visita a les instal·lacions on els alumnes i professors acompanyants van poder veure les tres zones bàsiques que componen l’estructura:

• Magatzem de residus especials, on els van explicar tipus de residus, condicions d’emmagatzematge i particularitats d’alguns residus.
  • Zona de recollida selectiva, on van poder veure els residus admesos en els diferents iglús i el reciclatge d’envasos de vidre, de plàstic, metàl·lics i de paper.
  • Moll de descàrrega, on van fer un recorregut per la seva zona superior i van poder observar els contenidors i la segregació de residus que se’n fa.

De tornada a l’institut ens vam endur les bosses tricolors per reciclar a casa per tots els alumnes que van fer la visita. Al nostre centre, a part dels diferents contenidors de paper, envasos i vidre, també disposem de contenidors per reciclar piles i taps.

Carla Canals.