VII Mostra de TdR de Batxillerat de La Selva II

La tarda de divendres passat va tenir lloc, al Teatre de Blanes, la 7a Mostra de TdR de Batxillerat de La Selva II.

Aquesta mostra de treballs de recerca pretén ser un punt de trobada entre estudiants de batxillerat dels diferents instituts de la zona, per tal que puguin compartir i difondre les seves investigacions.

La Mostra té l’objectiu de reconèixer l’esforç realitzat per l’alumnat i el professorat que el tutoritza. Els treballs presentats passen un procés de selecció previ realitzat per cadascun dels centres participants, en el qual es valoren la creativitat, la innovació i l’aplicació de diferents estratègies de recerca.

A l’edició d’enguany s’han presentat setze treballs de recerca d’alumnes de batxillerat de vuit instituts de La Selva II. Com no podia ser d’altra manera, l’Ins. Ramon Coll i Rodés no va faltar a la cita. Les nostres meritòries representants van ser la Laura Anaya, alumna del B2A, que va estar acompanyada per la seva tutora de TdR, la professora del Dpt. de Ciències experimentals Anna Domènech, i la Marta Quellos, alumna del B2C, que va estar acompanyada de la Montse Reguant, coordinadora de batxillerat (l’Eva Ruiz, professora del Dpt. de Lengües estrangeres i tutora del TdR de la Marta, es troba a Irlanda acompanyant els alumnes de 1r de batxillerat). A les grades, les nostres dues alumnes comptaven a més amb el suport de companys de curs i de membres del claustre: la nostra directora, Lluïsa Peralta; la tutora del B2A, Dolors Palau; les esmentades Montse Reguant i Anna Domènech; i Juanjo González, tutor del B2C.

El treball de recerca de la Laura s’inscriu dins l’àmbit de la química i du per títol Les propietats de l’alga autòctona a la cosmètica. El de la Marta, titulat Acephobia, a real nightmare, pertany a l’àmbit dels estudis socials. Per tal de conèixer una mica de què han tractat les seves recerques en aquests àmbits, us transcric les paraules de les mateixes investigadores:

Escriu la Laura: «El meu treball de recerca es va basar a aplicar les propietats d’una alga autòctona per fer un producte cosmètic. Per poder-ho dur a terme, vaig haver d’investigar quines algues de la costa de Lloret de Mar podien ser útils per a fer un cosmètic. L’alga que vaig escollir va ser la Cystoseira mediterranea, degut a les seves propietats hidratants en aplicar-se a la pell. Després de tractar l’alga, vaig poder fer l’extracte i decidir la consistència del cosmètic, la més adequada perquè el producte fos efectiu. I vaig crear una fórmula farmacèutica des de zero seguint els percentatges estàndard per fer un gel, a partir del percentatge de la concentració de l’extracte d’alga que havia decidit. Finalment, vaig obtenir un gel daurat amb molt bona textura».

Escriu la Marta: «Les persones asexuals són aquelles que no senten atracció sexual cap a ningú. La majoria de la gent desconeix de què es tracta realment l’asexualitat o en tenen una idea completament errònia i les persones asexuals viuen la seva vida diària en una societat que ni els coneix ni els entén. Pateixen discriminació i opressió constant, per molt que el món no en sigui conscient. El meu treball de recerca, dividit en tres parts, pretén oferir al lector una bona explicació d’aquesta orientació sexual i assegurar-li’n l’existència; demostrar que aquestes persones sí que estan discriminades, contràriament al que se sol creure, i descobrir quina n’és la causa principal; i finalment analitzar els diferents intents de visibilització que s’han intentat fer als llibres o la televisió i concloure si representen correctament als asexuals o si, per contra, els perjudica encara més».

Enhorabona a la Laura i a la Marta per les seves recerques i per les seves acurades presentacions.

Si vols veure els vídeos de les seves exposicions, passa’t per la nostra llista de reproducció TdR al nostre canal