Timbre musical (programació 117)

Hi ha qui diu que les bandes sonores del cinema són la música clàssica de la modernitat i potser no els falta raó per dir-ho. Sigui com sigui, la música d’un dels seus grans compositors, Hans Zimmer, serà la protagonista del timbre de la setmana vinent.

Hans Florian Zimmer és un compositor de bandes sonores alemany que es caracteritza per la integració de música electrònica i arranjaments simfònic-orquestrals. Ha estat creditor a reconeixements cinematogràfics com els Globus d’or, BAFTA, Emmy, Saturn, Grammy, a més de dos Oscars de l’Acadèmia pel seu treball a El rey león (1994) i Dune (pel·lícula de 2021). Actualment, és considerat un dels compositors més destacats de Hollywood, anomenat per gran part de la crítica com «l’omnipresent Zimmer» per les seves nombroses aparicions, sigui com a compositor principal o com a col·laborador d’algun dels seus múltiples deixebles

Tema del marc horari (8:15 i 14:55).

Now we are free, de Hans Zimmer i Lisa Gerrard. Banda sonora original de la pel·lícula amb el mateix nom. El seu estil ha influenciat molts compositors, que van utilitzar elements com les veus harmòniques de dones i els valsos de batalla per a pel·lícules històriques que el van seguir.

 

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

The dark knight (main theme), de Hans Zimmer. El compositor originalment va dir que el tema principal de Batman va ser introduït a propòsit al final de Batman Begins, i que, posteriorment, va ser aprofundit en la seqüela amb el desenvolupament del personatge. Tant Zimmer com Howard van creure que crear un tema heroic que un espectador pogués taral·lejar ignoraria la complexitat i la foscor del personatge. El tema de Batman (audible dues vegades al principi de la pel·lícula, una vegada cap al final i una darrera vegada al començament dels crèdits finals) crea el que Zimmer va descriure com una “maniobra de distracció”, una mena de presagi musical, tocat per un violoncel.

 

Tema dels patis (10:15, 10:35, 12:35 i 12:55).

Pirates del Carib, de Hans Zimmer. El compositor Alan Silvestri va ser contractat originalment per escriure la partitura de The Curse of the Black Pearl. No obstant això, a causa de les diferències creatives entre el productor Jerry Bruckheimer i ell, Silvestri va abandonar el projecte i Gore Verbinski va demanar a Hans Zimmer, amb qui havia treballat a The Ring, que intervingués. Zimmer es va negar a fer la major part de la composició, ja que estava ocupat apuntant The Last Samurai, un projecte durant el qual va afirmar que havia promès no acceptar cap altra tasca. Com a resultat, va referir Verbinski a Klaus Badelt un compositor relativament nou que havia format part de Remote Control Productions (conegut en aquell moment com a Media Ventures) durant tres anys. Zimmer, però, va acabar col·laborant amb Badelt per escriure la majoria dels temes principals de la partitura.

Comissió cultural.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>