Timbre musical DILM (programació 111)

La setmana del 19 al 23 de febrer, celebrem el Dia Internacional de les Llengües Maternes! A l’Institut, creiem en la diversitat lingüística i volem festejar-ho de la millor manera possible. Per això, el nostre timbre musical, aquell que ens acompanya cada dia, estarà dedicat a algunes de les llengües que parla el nostre alumnat i que ells mateixos han triat amb l’ajuda de la Comissió Lingüística del nostre centre! És tracta d’un petit gest que reflecteix la riquesa de les nostres comunitats i la importància de respectar i valorar totes les llengües i cultures. Així que, si escolteu una nova melodia ressonant pels passadissos, sabreu que estem celebrant que la diversitat ens fa únics.

Gràcies a tots els nostres alumnes per compartir les seves llengües i cultures amb nosaltres. Continuem aprenent i creixent junts!

A continuació, teniu els temes escollits i la seva distribució horària:

Tema del marc horari (8:15 i 14:55):

لوجه التاني, de Saad Lamjarred i Zouhair Bahaoui. La cançó escollida en llengua àrab marroquí tracta bàsicament una història de desamor. Les persones de les quals es parla ja no s’estimen, han perdut l’amor que tenien l’un per l’altre. A més, parla del desig d’oblidar l’altra persona.

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

Вихідний, de Dzidzio. La cançó escollida en llengua ucraïnesa és una peça alegre i animada sobre el desig de passar lliure una bona estona al dia.

Tema del primer pati (10:15, 10:35).

બોલે ચુડિયાં. És un número de ball celebrat arreu del món, coreografiat per Farah Khan. Tot el repartiment de la pel·lícula apareix en aquest vídeo: Kareena Kapoor i Hrithik Roshan comencen les festes ràpidament seguits per SRK i Kajol i després s’uneixen el patriarca Amitabh Bachchan i la seva dona Jaya Bachchan.

Tema del segon pati (12:35, 12:55).

Panele is Kauno rajono, de Natalija Bunke. La cançó escollida en llengua lituana tracta sobre una noia molt maca que ve de la ciutat de Kaunas, i que allà on va s’emporta totes les mirades.

Comissió Lingüística del Coll i Rodés.