Setmana de la Ciència 17

Tancada ja la Setmana de la Ciència d’aquest 2017, pot ser oportú recapitular sobre allò que hem fet. A continuació relacionem les accions i els treballs desenvolupats per commemorar-la:

• Gimcama científica: Amb l’ajuda dels alumnes de 1r de batxillerat que fan Ciències de Món Contemporani, vam muntar un joc de preguntes i respostes sobre ciència. La setmana del 13 al 17 de novembre, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO van participar-hi recollint pel centre les preguntes amb la seva resposta en una graella que els hi vam proporcionar.
  • Visita a les instal·lacions del CEAB de Blanes: El B1A va assistir-hi durant les jornades de portes obertes del dia 15 de novembre.
  • Acció tutorial per tot l’institut: Tots els tutors van dur a terme aquella setmana una pluja d’idees sobre el turisme sostenible, per a després escriure-les en gotes d’aigua que els alumnes van penjar als vidres de les seves aules. La millor idea s’apuntava en una gota més gran de color blau al mural que els alumnes d’optativa de 2n d’ESO de reciclatge van muntar a l’entrada del centre.
  • Estudi dels nutrients: Els alumnes de 3r d’ESO els van estudiar en els peixos i van introduir el tema a partir de la pesca, l’abús que en fem, la destrucció de la fauna i la flora del mar per part dels turistes…
  • Trivial Pursuit: tenim muntant un Trivial i ja estem desitjant d’estrenar-lo, perquè encara no hem tingut temps de fer-ho!
  • Cartell commemoratiu: Els alumnes del Projecte Marina, com acostuma a ser habitual, van ser els encarregats de dissenyar-lo i retolar-lo.
  • Exposició “Les ciutats”: Per iniciativa del Departament de Socials i en col·laboració amb altres departaments pedagògics, s’han construït una bona quantitat de maquetes amb materials reciclables.
  • L’Estirabot: Els alumnes de la revista del centre, dirigits per professors dels departaments de Català i ViP, estan escrivint un reportatge de seguiment d’aquesta Setmana de la Ciència 2017.
  • Locus amoenus: Els alumnes de 4t d’ESO, durant les classes de castellà, han estat relacionant aquest tòpic de la tradició literària amb el tema del turisme sostenible, sobre el qual girava la Setmana de la Ciència 2017.
  • Ciència i humanitats: Els alumnes de 1r d’ESO i de 1r de batxillerat, també durant les hores de castellà, han posat a prova la seva capacitat creativa i artística en escriure expressions de caràcter retòric o literari que continguessin dades científiques, i demostrar així que la relació entre lletres i ciències és sostenible.