Obertura del restaurant pedagògic

Heu tingut mai la sensació de tenir els nervis a flor de pell? Aquests dies, a les cuines de l’Escola d’Hostaleria de Lloret, els nervis corren de fogó en fogó. La pressió del directe ha arribat: demà, 4 d’octubre, el restaurant obre al públic les seves portes i s’estan enllestint els últims preparatius.

El primer aperitiu de la nova temporada conté figues, formatge i ruca. Les figues, a diferència d’altres fruites, ens comuniquen mitjançant les seves obertures i arrugues quan és el moment idoni per consumir-les, un moment que se situa sempre entre els mesos d’agost i octubre. Les figues són riques en aigua, fibra i hidrats de carboni (per la qual cosa el seu valor calòric és més elevat que el d’altres fruites). A més, aporten micronutrients com el potassi, el magnesi i el calci. Per contra, són pobres en greix i proteïnes.

El segon plat que us volem destacar del menú és el lluç amb salsa verda elaborada amb una base de velouté amb molt de julivert i guarnició de pèsols. La velouté és una salsa blanca classificada entre les salses mares, el nom de la qual prové del seu aspecte lluent de vellut i, segons quins siguin els seus elements complementaris, serveix de base a nombroses salses derivades, com ara la nostra.

El menú degustació d’aquesta setmana té un bon equilibri en boca. Us animem a reservar-nos taula per degustar la nostra deliciosa proposta d’inici de temporada. Ho podeu fer trucant al telèfon 674 07 51 40 o escrivint a l’adreça electrònica hostaleria@insramoncoll.cat.

Equip d’ensenyaments professionals.