Millors notes PAU 2018

La millor nota a la fase general a les PAU del 2018 ha estat el 8,900 de Namarta Tolani, que es dispara fins a 9,248 amb la ponderació del batxillerat i fins a 13,248 quan hi sumem les notes de la fase específica. A poca distància d’aquesta excel·lència, queden Nirja Tolani i Pere Pena.

Des d’aquí, de nou, les nostres més emocionades felicitacions a aquests tres prometedors estudiants universitaris, que ja han d’estar gaudint d’unes més que merescudes vacances, almenys pel que fa a la desconnexió amb els estudis. Així i tot, els hem demanat que ens escriguin unes reflexions a propòsit de la seva experiència a les PAU i aquí teniu els seus texts, segurament, els últims escrits a petició d’un professor de l’institut de secundària que ha estat, i serà sempre, el seu institut.

La selectivitat em feia molta por, ja que necessitava una nota suficientment alta per entrar a la carrera que vull estudiar, però a la vegada tenia clar que la clau era esforçar-me durant l’any i organitzar-me bé.

Un dels consells que donaria als futurs alumnes que s’examinaran de les PAU és fer molts exàmens d’anys anteriors per familiaritzar-se amb el format dels exàmens amb els quals es trobaran al juny, i no només per això, sinó perquè considero que és la millor manera de practicar per la sele —tal com vaig fer jo—.

Quan portes tot el curs escoltant aquesta paraula, preparant-te per a aquest moment, per fi arriba: la SELECTIVITAT. El primer dia va ser sens dubte el pitjor. Tot i que hi vaig anar amb la idea de no posar-me nerviosa, això va ser inevitable, però durant el segon i tercer dies ja em vaig calmar i, en general, els exàmens em van anar bastant bé.

L’examen que més temia era el d’Història d’Espanya i al final va resultar que va ser un dels que millor em va anar. Aquells dels quals més segura anava eren Biologia i Anglès; però, en general, tots els exàmens eren prou assequibles —evidentment algun que altre, amb més dificultat—.

Quant als meus resultats de la selectivitat, estic molt satisfeta i la veritat és que no m’esperava que fossin tan brillants. Però, al final, la nota ha reflectit tot el treball realitzat, tant per part meva com dels professors del centre.

Moltes Gràcies.

Namarta Tolani.

Sabia que, si portava bé el curs, no havia d’agafar por de la selectivitat; per això, tot el mes que ens van donar per preparar-la el vaig portar amb calma. Calia organitzar-se i repassar tot el que havíem fet durant el curs i així ho vaig fer. Els últims dies sí que em vaig posar nerviosa, perquè s’aproximaven els dies i pensava en el que em podrien preguntar.

El primer dia de la Selectivitat va ser potser el pitjor, ja que es va fer massa llarg amb quatre exàmens. Un cop superats els grans dies, em vaig sentir satisfeta amb els meus exàmens. Ara només calia esperar els resultats.

La sorpresa va arribar quan vaig conèixer les notes. Haver obtingut més d’un 13 en total va ser un gran assoliment. En definitiva, el resultat va reflectir tot l’esforç.

Nirja Tolani.

Els dies 12, 13 i 14 de juny vaig realitzar la selectivitat. Com la majoria d’estudiants m’estava jugant poder entrar a la carrera que volgués. Probablement, per això tots estàvem tan nerviosos abans de començar els exàmens.

Els nervis van ser protagonistes d’aquells tres dies, sobretot del primer, ja que no sabíem exactament el que ens trobaríem. Malgrat haver fet molts exàmens per preparar-nos, cap dels exàmens de pràctica podia simular la sensació de jugar-nos el vuitanta per cent de la nota d’accés en tres dies d’exàmens. Un altre factor que va contribuir als nervis va ser el punt de vista que ens havien aportat una gran part dels professors sobre la selectivitat, que, tot i que els dies abans ens deien que no ens preocupéssim i no estiguéssim nerviosos, durant el curs ens van advertir múltiples vegades que la selectivitat seria més complicada que els seus exàmens i que els correctors serien més estrictes.

Les advertències dels professors també van tenir un costat positiu, ja que, com a mínim a mi, em van fer estudiar més i, gràcies a això, vaig arribar molt més preparat i vaig poder treure millor nota.

Finalment, en el meu cas, la preparació es va imposar sobre els nervis, i he aconseguit la nota necessària per poder entrar a la carrera que jo volia.

Pere Pena.