Els alumnes del cicle d’Imatge i So visiten Rescat Films

En el marc de les visites pedagògiques organitzades amb els alumnes del primer curs del cicle de grau mitjà de Vídeo, Discjòquei i So, el passat dimarts vàrem visitar les instal·lacions de l’empresa lloretenca Rescat Films, una de les poques companyies al conjunt del territori espanyol que es dedica a l’ofici de restauració, recuperació i digitalització de material audiovisual.

Rescat Films centra la seva tasca en els camps del cinema, el vídeo, l’àudio i el multimèdia, treballant per particulars i per institucions públiques, com poden ser la xarxa d’arxius municipals o les filmoteques. Des de l’escaneig de pel·lícules fotograma a fotograma per tal d’obtenir les millors imatges digitals, passant per la digitalització de documents de gran format o, entre d’altres, el tractament i conservació de negatius i diapositives per evitar la degradació, són alguns dels exemples de les diverses tasques que desenvolupa l’empresa.

Aquesta visita ha contribuït a l’enriquiment de l’alumnat sobre els processos de digitalització de formats audiovisuals diversos, i ha servit per iniciar nous projectes i contactes amb els professionals d’aquest sector. Així, volem agrair especialment la gentilesa i acollida de l’Isidor i la Núria a les seves instal·lacions.

Marc Blasco.