Biblioteca de Alexandria

A causa del confinament, el Departament de Filosofia del Coll i Rodés ha obert un nou lloc a l’espai XTECblocs perquè els alumnes puguin treballar la matèria de CIVE amb comoditat des de casa. El blog, a més de disposar d’una pestanya per a 3r d’ESO i una altra per a 4t d’ESO, disposa d’una tercera on se situa el projecte Biblioteca d’Alexandria.

Aquest projecte l’elaboren els alumnes perfilant un llistat de llibres en forma de recomanacions per tal que tothom, a casa, pugui gaudir de la lectura durant aquests dies de confinament. Amb tot, la biblioteca no és un llistat més de recomanacions, sinó que es vertebra a partir de les eleccions d’un personatge del llibre seleccionat que pot tenir la capacitat d’acabar amb el coronavirus. Així, allò que en definitiva fan els alumnes de CIVE és transcendir el simple llistat de títols per a construir a partir d’ell una història d’herois, amb caràcter realista o fictici, que acabaran amb el virus que ens està trastocant les vides.