L’Artiom, promesa de l’alta cuina

Aquests dies, l’Artiom Progonnov, un dels joves alumnes d’últim curs del nostre CFGM de Cuina i Gastronomia, ha estat notícia en diversos mijtans informatius (v. infra). I és que l’Artiom ha estat seleccionat al IX Premio Promesas de la Alta Cocina de Le Cordon Bleu Madrid que organitza la prestigiosa escola de cuina Le Cordon Bleu. La seva elecció l’ha situat entre els cinquanta millors candidats de tot Espanya i, per tant, opta a una de les dues beques per estudiar en aquest centre de referència mundial: la de 23.000 € pel primer classificat i la de 8.500 € pel segon. A més, si l’Artiom aconsegueix el primer premi, l’organització dotarà amb 1.500 € el nostre centre com a premi per l’esforç i la dedicació en la formació de l’alumne.

Fa un temps que l’Artiom treballa amb la recepta base a partir de la qual ha d’elaborar la seva proposta culinària per poder ser un dels deu finalistes que l’organització anunciarà el 26 de febrer. El plat té com a base comuna per a tots els participants una balotina de pit d’au amb guarnició de cassoleta de tomàquet triturat i carxofes amb suc a l’estragó i una segona guarnició lliure amb productes de temporada, amb la qual es pot jugar per marcar la diferència.

Desitgem tota la sort del món a l’Artiom, que, sigui quin sigui el resultat del concurs, a hores d’ara, ja demostra el potencial per a ser un futur artista dels fogons.