2n d’ESO visita la deixalleria

Avui, a primera hora, els alumnes de l’optativa Felicitats! T’han regalat un mòbil!, on es treballen temes de reciclatge, han anat a visitar la deixalleria de Lloret de Mar, que gestiona l’empresa GBI Grup Serveis, S.A.U.

Primerament, s’ha entrat a l’aula ambiental, on la Virgínia Parada, responsable de medi ambient, ha fet una presentació sobre què és la deixalleria i sobre la identificació i selecció dels residus municipals i els residus admissibles a la deixalleria. A continuació, s’ha fet una visita a les instal·lacions on els alumnes i professors acompanyants han pogut veure les tres zones bàsiques que componen l’estructura:

• Magatzem de residus especials, on els han explicat tipus de residus, condicions d’emmagatzematge i particularitats d’alguns residus.
  • Zona de recollida selectiva, on han pogut veure els residus admesos en els diferents iglús i el reciclatge d’envasos de vidre, de plàstic, metàl·lics i de paper.
  • Moll de descàrrega, on han fet un recorregut per la seva zona superior i han pogut observar els contenidors i la segregació de residus que se’n fa.

Una bona part del temps de visita ha estat aprofitat per explicar els equips i la maquinària existents, així com la seva funció. D’altra banda, la curiositat del matí ha estat el descobriment d’una sèrie de maniquins que, lluny d’acabar processats com a material reciclable, adquiriran una nova funcionalitat fora del món de la confecció: uns quants han estat adquirits per la policia de Lloret per tal de fer pràctiques de tir; la resta vindrà al nostre institut on serà utilitzat, com a material creatiu, pels alumnes que cursen el batxillerat artístic.

Carla Canals