Fem química al laboratori de la UB

El passat 28 de gener, l’alumnat que cursa la matèria de química a 1r de Batxillerat va realitzar una sortida a la Facultat de química de la Universitat de Barcelona, acompanyat per les professores Núria Beltrán i Ana Gutiérrez.

L’alumnat va ser dividit en dos grups i va realitzar les següents pràctiques:

1) Il·luminem l’escena del crim: detecció d’hemoglobina per luminescència.

2) Identifiquem analgèsics: utilització de la cromatografia de capa prima per distingir entre àcid acetilsalicílic, paracetamol i cafeïna.

3) El racó del fred: experimentar amb substàncies refrigerants com la neu carbònica o el nitrogen líquid.

4) Fem reaccions a petita escala: realitzar en tun ub d’assaig algunes reaccions d’una certa vistositat.

Es van entregar a l’alumnat i al professorat un llibre que recull d’aquests i altres experiments amb els objectius, procediments i l’apartat de seguretat i residus. El llibre recull també la informació sobre els graus que s’ensenyen a la facultat de química. A més a més, donat que aquest any 2019 és L’Any Internacional de Taula Periòdica dels Elements Químics, ens vam mostrar taules periòdiques singulars de la Facultat de Química de la UB.

Una sortida molt molt recomanable i que molt probablement repetirem els cursos següents.