Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?

Aquesta setmana ha finalitzat el projecte Mart XXI, en el qual han participat alguns alumnes de 2n cicle d’ESO del nostre centre. El projecte s’ha portat a terme a la UPC de Castelldefels i hi han participat alumnes de diferents instituts de St.Boi i altres localitats.

Utilitzant el pretext de l’establiment d’una colònia marciana, durant 5 sessions de tot un matí al CBL-UPC i distribuits en 9 grups de treball de 10 persones, els alumnes s’ acosten a la ciència, fan recerca i realizen diferents experiments per comprovar si es podria establir una colònia a Mart. Alguns d’aquests experiments es basen en la recerca de sistemes de producció i consum d’energia, les comunicacions, la producció d’aliments i matèries primeres, la robòtica, les condicions climàtiques òptimes per a sobreviure, etc.

L’experiència és valorada pels alumnes com a molt positiva:

Yassin: “Fem coses diferents de les que fem a l’institut. i coneixem gent nova”

Brithanny:”Hem treballat i fet experiments en un laboratori de veritat.”

Paula: “M’ ha encantat l’ experiment per saber si hi ha oxígen a Mart.”

Esperem el curs que vé que els nostres alumnes puguin tornar a gaudir d’aquest projecte.

Font i informació del projecte: https://cienciatec.upc.edu/ca/act15-16/mart21/copy_of_mart-xxi-es-possible-una-colonia-humana-a-mart