Un món acollidor

L’Aula d’Acollida està formada per alumnat procedent d’altres països que no coneixen el català. Algunes de les persones que la integren han d’aprendre també el castellà. Tots i totes són grans valents, encoratjats per les seves circumstàncies.

Últimament a l’aula teníem la necessitat de cridar als quatre vents que tots i totes formem part del món, que tots i totes som iguals, que el nostre centre és un institut acollidor i que tothom dóna la benvinguda a qualsevol persona que arribi, vingui d’on vingui. Així va ser com va sorgir la idea de fer un mural que reflecteixi aquest missatge, el qual hem penjat al nostre vestíbul.

El procés ha estat molt enriquidor tal i com ho expressa el propi alumnat participant:

“Fent el mural he sentit amabilitat, diversió i que som un  equip. Estic orgullosa que els altres alumnes de l’institut ho vegin” (Kaira).

“Els que venim d’altres països ens sentim estranys per l’idioma. El mural representa que tots som iguals. Em feia sentir increïble pintant tots a la vegada el nostre món” (Brayan).

“Vaig sentir que aquest treball ens acostava més i ens vam convertir en una família” (Meriem).

“El mural representa la igualtat, no importa de quin color siguis o d’on vens, ets una persona i tots som iguals” (Alvin).

“En fer-lo vaig sentir felicitat” (Jaweria).

“I jo diversió i alegria” (Fabiola).

“El desig és que cada persona que arribi d’altres països no vegi Catalunya de forma negativa per la seva llengua, que no visqui el canvi de forma abrupta, si no més bé com la seva llar” (Dana).

“L’Aula d’acollida és motivació, et dona la força per continuar endavant cada dia” (Dana).

“Tots venim de diferents països però amb el mateix objectiu: la nostra superació” (Juan Pablo).

“Tothom a aquest Institut som benvinguts, independentment del país que vingui. Ha estat molt divertit” (Stefani)

“El mural representa que els alumnes que vénen d’altres països no estan sols. Diversió” (Alessandro).

“Aquesta activitat ens ha ajudat a treballar junts en equip” (Babar).