Arrenca “Cap a una tribu global”

Fa uns dies vam donar el tret de sortida a la primera edició del projecte “Cap a una tribu global”, adreçat a l’alumnat de 3r d’ESO del nostre institut. En aquest projecte, que s’engloba dintre de “Som el canvi“, tractarem temes ben diversos relacionats amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), com ara el canvi climàtic, el consum responsable, l’economia sostenible, els moviments migratoris i els refugiats, tot seguint la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes). La finalitat és que l’alumnat, amb les accions realitzades, a més a més de fomentar el seu esperit crític, pugui comprovar l’empremta que deixa en el nostre planeta, ja sigui a nivell mediambiental, econòmic o social, i decidir si actuar o no en conseqüència.

Ja des d’un bon inici, l’alumnat va ser el protagonista del seu aprenentatge i, a través d’una activitat gamificada, va haver de resoldre, per equips, uns enigmes que els van permetre obrir un cadenat. A l’interior de la capsa es trobaven els passaports que els permetran iniciar el seu viatge. En finalitzar cada missió l’alumnat aconseguirà un segell per al seu passaport, el color del qual variarà en funció de l’assoliment obtingut. Una invitació a la reflexió constant que esperem sigui l’espurna que encengui la flama per intentar fer d’aquest un món millor.

Si voleu saber més sobre Cap a una tribu global, consulteu la nostra web del projecte (encara en construcció).