Dia Mundial dels Drets dels Infants

Imatge d’en Joan Turu

El 20 de novembre es commemora el Dia Mundial dels Drets dels Infants. I l’alumnat de francès que cursa aquesta optativa a 1r d’ESO ho està celebrant visionant tot un clàssic en aquesta matèria, el curtmetratge “Binta et la grande idée“.

A partir d’aquesta joia del Javier Fesser, nominada al 2007 a l’Òscar al millor curtmetratge, l’alumnat està reflexionant sobre els drets dels infants, sobre les destrosses que causen les guerres i les mines antipersona, sobre com la riquesa no sempre és sinònim de felicitat ni la pobresa de tristesa i, sobretot, sobre la sort que tenim de poder anar a l’escola –concretament a una escola pública–. Tot això, a més a més, escoltant el francès amb un accent al qual no estem acostumats, l’accent africà (en aquest cas, de Senegal). Quants aprenentatges en tan sols 30 minuts de pel·lícula!