Cartes amb Cor: Educació i Sanitat bateguem juntes

 

Avui us portem una iniciativa que ha nascut en unes circumstàncies molt especials i en uns moments molt difícils per a tothom. La idea és que tots els nens i nenes de les escoles i els nois i noies dels instituts de Catalunya, enviïn dibuixos, poemes, vídeos, cartes, etc. als Hospitals de Catalunya per a les persones que ara hi ha ingressades en els nostres hospitals i per a tot el nostre increïble personal sanitari.

Ajudem i compartim amb les persones ingressades perquè se’n surtin el més aviat possible, per recolzar-los des del nostre confinament.

Ajudem i compartim amb tot el personal sanitari (personal de neteja, d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, personal administratiu i persones voluntàries) que amb els seus esforços estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.

Els hospitals demanen: dibuixos, cartes, poemes, vídeos… per donar i fer més suportable aquesta situació de tensió i angoixa que estan vivint. Fem-ho possible ! Tot aquest material pot ajudar altres persones a expressar les emocions i fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada.

De moment, podeu enviar les vostres creacions als següents hospitals:

Per a qualsevol aspecte que vulgueu consultar us podeu posar en contacte amb la Sílvia Gelabert, professora d’un CFGS i tècnica en diàgnòstic per la imatge, que és la impulsora d’aquesta iniciativa (E-mail: silencimatge@gmail.com ; adreça Twiter @imatgedesilenci)

Moltes gràcies a tots i a totes per la vostra participació i solidaritat!

Ja tenim Instagram del insti

Alumnat, famílies! Aprofitant aquests dies de confinament, hem creat el compte oficial d’Instagram del nostre institut, el Rafael Casanova.?Aquest compte l’utilitzarem per compartir informacions i moltes coses més sobre el nostre institut. ? Us convidem a seguir-nos i així no perdre us cap notícia!!! A partir de la propera setmana us presentarem alguns reptes i disposarem d’aquesta nova via per mantenir el contacte i mostrar al món que som una pinya. ❤️

Més recursos: avui museus i revistes pel jovent

Aquí teniu una nova selecció de recursos que poden ser del vostre interès:

Font: Manfred Steger en Pixabay 

Revistes sobre educació


 

Món Editorial ens proporciona una mica de distracció destinada al personal i a l’alumnat: quatre revistes en línia gratuïtes sobre temes que segurament seran del vostre interès. Cliqueu a sobre de cada imatge per accedir al número de març.

Recursos per a infants i famílies

Alumnes, famílies, som conscients que aquests dies a casa hi hauran moments de tot: moments més fàcils i d’altres no pas tant. Sigui com sigui, haurem d’aprendre a gestionar de la millor manera possible les situacions que es presentin. Conscients d’això, les àrees de Ciutat Educadora i d’Infància, Adolescència i Família de l’Ajuntament us volen acompanyar i ajudar-vos a fer aquests dies una mica més fàcils i per això han preparat aquest recull amb consells, activitats, recursos lectius, etc. Cliqueu a sobre de la foto per accedir-hi. Salut a tothom i esperem que fins aviat!

Ens quedem a casa i llegim a casa!

Dies d’incertesa, de preocupació, de neguit, és inevitable sentir-se aillat i trobar a faltar el que més necessitem: parlar amb els nostres amics, veure la nostra família, jugar, passejar, anar al gim… Activitats tan agradables com la de llegir. Tenim la sort que això ho podem fer a casa, al sofà, la terrassa o a la nostra habitació. Seguirem amb el plaer d’endinsar-nos en una història de por, d’amor o de ciència ficció, perquè això ningú ens ho pot treure. Com que la nostra i totes les biblioteques en aquests moments no ens poden ajudar, us oferim l’opotunitat de seguir fent els vostres préstecs a qualsevol biblioteca de Catalunya, això sí, de manera digital. Només necessites el teu carnet de biblioteca municipal i ja pots llegir!!

Consulta la pàgina web eBiblioCat. i PRÉSTEC DE LLIBRES DIGITALS. I  si ets amant dels còmics, aquí també en trobaràs uns quants.

I recorda que de vegades va bé evadir-se, desconnectar i gaudir amb un bon llibre, una de les millors teràpies!!!

Dia internacional de les dones

El 8 de març es va celebrar el Dia internacional de les dones. Enguany va caure en diumenge, però tot i així al llarg de la setmana a l’institut es van er activitats per tractar el tema de la igualtat entre homes i dones, conèixer la vida de dones importants a la història de la Humanitat, etc. Així, per exemple, a la matèria de llengua castellana l’alumnat va crear pancartes amb lemes feministes fent servir figures retòriques i a partir de l’anàlisi de pancartes ja existents, i a la de francès l’alumnat de Batxillerat va preparar unes presentacions per donar a conèixer als més joves el significat del 8 de març i la biografia de dones franceses importants (“Le 8 mars, Journée internationale des femmes”).

També vam muntar un photocall, vam fer xapes, la comissió de biblioteca va muntar una parada de llibres sobre dones, es va decorar el vestíbul de l’institut amb un passeig de la fama amb dones importats i també vam fer un mural amb el lema “Som diferents. Som iguals. I tenim els mateixos drets” en què estem signant totes les dones de l’institut.

La investigació sobre cèlul·les mare

Divendres passat, dia 6 de març, l’alumnat que cursa la matèria de Biologia a batxillerat al nostre institut va tenir la sort de poder assistir a l’UniSteam Day 2020, una jornada internacional en què intervenen 13 països europeus i que organitza la Universitat de Milà pels estudiants de batxillerat des de l’any 2009. L’objectiu d’aquesta jornada és donar a conèixer la investigació amb cèl·lules mare (i el potencial que tenen com a fàrmac de moltes malalties) i el treball científic enfocat com a treball de cooperació global entre diferents centres d’investigació d’arreu del món.

L’acte va tenir lloc al paranimf de la facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, situada a l’Hospital Clínic. Ara bé, l’emergència que vivim en aquest moment per la pandèmia del coronavirus va condicionar moltíssim l’acte. Per un costat per la cancel·lació d’algunes de les xerrades i de l’assistència de dos terços dels instituts inscrits; per un altre, per la imposibilitat de realitzar part de les videoconferències europees centralitzades des de Milà. Això va propiciar que l’acte fos més íntim i molt més proper pel nostre alumnat, que va poder escoltar i gaudir dels tallers amb molt més protagonisme.

La jornada va constar de diferents xerrades on van descobrir com es treballa amb cèl·lules mare, quines possibilitats tenim i quines vies de treball s’estan portant a terme en aquest camp i el debat ètic d’on es troben els límits d’aquests estudis.

També es va realitzar una videoconferència amb diferents universitats espanyoles i tallers on el nostre alumnat va “jugar” a ser científics per tal de reconstruir un òrgan amb cél·lules mare.

En conclusió, alumnat i professorat van viure una jornada molt agradable que va servir per apropar el treball científic a l’alumnat i per reforçar els continguts que es treballen a l’aula.