Celebrem la jornada mundial de conscienciació sobre l’aturada cardíaca

Avui dia 16 d’octubre, per segon any consecutiu, el nostre institut s’ha sumat a la celebració de la jornada mundial de conscienciació sobre l’aturada cardíaca. Al llarg del matí, tot l’alumnat de 4t d’ESO i de batxillerat ha rebut formació en Suport Vital Bàsic. Els i les alumnes han practicat la seqüència d’actuació en cas d’aturada cardiorespiratòria amb maniquins d’entrenament, han après com actuar en cas d’obstrucció de la via aèria i també han assajat la posició lateral de seguretat. Gràcies al conveni de col·laboració signat amb l’empresa Cardiopas, els tallers han estat impartits per tres tècnics d’ambulància en actiu, que són també instructors acreditats pel Consell Català de Ressuscitació (CCR), i per una professora del centre també acreditada pel CCR. Aquesta formació s’emmarca dins el programa de Suport Vital Bàsic, que té per objectiu conscienciar tota la comunitat educativa sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, saber com actuar.