Xerrada-col·loqui sobre mediació a l’alumnat de 1r del CFGM d’APD

Els alumnes de 1r curs d´Atenció a la Dependència també estudien la Mediació com a tècnica de resolució de conflictes, a dins del mòdul de Destreses Socials. I en David Bernal, educador i mediador de l´institut, va visitar-nos dimarts, 27 de febrer, per explicar-nos la seva experiència i respondre les preguntes que els nois i noies van voler fer-li.

No va ser, en absolut, una xerrada teòrica: d´això, ja en sabien, perquè s´acabaven d´examinar! Però, com que de la teoria a la pràctica hi ha diferència,  sí que tenien molta curiositat sobre la seva aplicació en diferents àmbits, especialment l´escolar: Quina és la part més difícil? Sol sortir bé? De veritat que és voluntària?… En David, a partir de les respostes i experiències que va compartir amb nosaltres, va deixar-nos encara més clar que, amb la Mediació, ningú no guanya ni  perd, que és imprescindible la generositat, i, sobre tot, que la paraula i el diàleg són la millor manera de solucionar els problemes.

Agraïm a en David Bernal la seva generositat.