Xerrada-Col.loqui sobre Mediació a 1r curs d’APD

En David Bernal, educador social de l´institut Pla de l´Estany, va visitar-nos per parlar-nos de la seva experiència amb la tècnica de la Mediació, a partir de les preguntes que li feien els alumnes.

Al mòdul d´APD de Destreses Socials de 1r curs estudiem les tècniques de Resolució de Conflictes, i a dins d´elles, destaca la Mediació, que es fa servir no només a l´escola, sinó també als àmbits familiar, comunitari, cultural, laboral i sanitari. Els alumnes ja van estudiar els principis de la Mediació:  voluntarietat, confidencialitat, imparcialitat i flexibilitat; també coneixien les fases del procés: preparació, normes, posicions, interessos i resultat. Però el que ens interessava era la realitat, que ens l´expliqués algú amb experiència en l´aplicació de la tècnica amb persones concretes. I d’aquí, la xerrada i col·loqui a càrrec d’en David.

Els alumnes van fer-li preguntes sobre la seva tasca: motius, obstacles trobats, èxits i fracassos…I en David, a més de respondre-les i afegir exemples de la seva experiència professional,  va facilitar-los sobretot una reflexió importantíssima, que és a la base de la Mediació, dels estudis d´Atenció a la Dependència i de la convivència respectuosa i pacífica: que la realitat no és única, que cadascú pot veure-la de maneres diferents, i que totes elles poden ser adequades i coexistir. Així va acabar el col.loqui, un bon final. Gràcies, David.