VISITA DE LA NARBONA ROMANA

El dilluns 3 d’abril els alumnes de llatí i de francès de 4t d’ESO i de Batxillerat van anar a Narbona a fer diverses activitats per practicar el francès tot descobrint la capital de la Narbonensis.

Al matí els alumnes de llatí van anar al Museu Lapidari, que conté uns 1300 blocs de pedra amb inscripcions i baixos relleus i que havien format part de la muralla de la Narbona posterior a l’època clàssica.

Els de francès van visitar el Donjon Gilles Aycelin. Aquesta torre, que es va construir entre 1290 i 1311, ofereix gràcies als seus 41 metres d’alçada una vista panoràmica de la ciutat, el litoral i fins al Pirineu. També van realitzar entrevistes.

A la tarda es va fer la visita guiada “La Narbonne romaine”, en francès. Els alumnes de francès van ajudar els seus companys de llatí tot traduint quan era necessari.

Va ser una activitat interessant i participativa: vam veure una part de la Via Domitia (a la place de la Mairie), la place du Forum, el Museu Arqueològic (amb mosaics i frescos d’estil pompeià), restes de la muralla romana i l’Horreum (un tipus de construcció única a Europa).

La sortida conjunta va ser enriquidora per a uns i altres. Vegeu-ne les fotografies.

narbona