Visita a la Clínica Salus dels alumnes de 4t d’ESO

Els dies 23 de febrer i 2 de març  els alumnes de 4t vam visitar la Clínica Salus Infirmorum, organitzada per la Cap d’Infermeria Montse Trias. Aquesta xerrada la tenim emmarcada en el Pla d’Acció Tutorial i la podem demanar gràcies al Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles a través de la Guia de Recursos Educatius Municipal.

Aquest és el 3r curs que fem aquesta sortida a través de tutoria. La Clínica ens obre les seves portes per donar-nos a conèixer el servei que realitzen entre la població del municipi i per donar a conèixer els seus professionals. La majoria dels nostres alumnes han hagut d’anar a La Clínica per ells o per visitar a algú, però poder visitar espais  on no han estat mai i que no han pensat que existia els agrada molt, ens han ensenyat l’espai d’urgències, la farmàcia, la bugaderia, l’espai de fisioteràpia i rehabilitació…

Però abans de fer aquesta visita ens han explicat les professions en àmbit sanitari que hi ha a La Clínica. Ens explicaven cada professió sanitària que hi ha, quins estudis es necessiten per a fer-la, quines funcions realitzen i a on es pot treballar d’aquesta. I tot ens ho explicava la professional de La Clínica que la realitza. Les professions que ens han explicat són: fisioteràpia, treball social, teràpia ocupacional, auxiliar d’infermeria, medicina, farmàcia i infermeria. A més hem tingut la sort que hi havia estudiants fent pràctiques d’algunes professions i ens han explicat com són els estudis que estan realitzant, concretament, les professions que tenien alumnes de pràctiques i ens han explicat la seva experiència personal són: el grau de fisioteràpia, el cicle de grau superior de documentació sanitària i el cicle de grau mitjà d’emergències sanitàries.

Aquesta sortida la trobem molt interessant perquè els alumnes aprenen molt sobre el centre de salut municipal que tenen a prop i per totes les professions que realitzen en l’àmbit sanitari i que hi ha moltes que no coneixen.