Visita a Cal Drac

El dia 1 de març els alumnes de 4t C1 i el dia 5 de març  els alumnes de Projecte Singular Som-hi (4t C2 i 3r D) vam visitar l’Oficina Jove del Pla de l’Estany, Cal Drac, realitzada per l’informador – dinamitzador juvenil Josep Lluís Galiano Barceló. Aquesta xerrada la tenim emmarcada en el Pla d’Acció Tutorial i la podem demanar gràcies al Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles a través de la Guia de Recursos Educatius Municipal.

És el primer any que fem aquesta sortida. L’hem realitzat per ensenyar a l’alumnat que finalitza i que, en principi, aniran al món laboral abans, pels estudis que volen realitzar, un centre de referència per a joves on poden trobar ofertes de molts tipus.

En Josep Lluís ens va ensenyar el funcionament, l’espai, com estava organitzat i finalment tot el tipus d’ofertes que hi ha. Quan un jove arriba a l’Oficina Jove en Josep Lluís l’atén, escolta les seves demandes i el deriva, si cal, a un company seu més especialitzat, excepte amb el nou servei que han obert de Punt de Salut Jove, en el qual, la persona jove que arriba va directa al despatx del Punt de Salut i la tècnica Sílvia Porras l’atendrà; ens van explicar que aquest Punt de Salut es totalment confidencial i que si tenen dubtes o problemes en aquest àmbit poden acudir-hi.

Altres serveis que ens va explicar són Garantia Juvenil del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que el porta la tècnica Judith López, aquest programa s’adreça a joves de 16 a 29 anys i et busquen un curs de formació o una feina adreçat al teu perfil. Altres formacions que fan fora del programa de Garantia Juvenil. També hi ha la tècnica de joventut Eva Ontsos especialitzada en el marc de Mobilitat Internacional, tant si es vol anar a treballar a fora, com a estudiar o fer camps de treball ella ens pot ajudar. Un altre servei que ofereix l’Oficina Jove és de Participació i Lleure, aquest servei és molt ampli, per això es divideix en tres àmbits, activitats d’educació en el lleure; associacions, en aquest àmbit et poden ajudar a formar una associació, com es constitueix i els tràmits que s’han de fer; instal·lacions juvenils. L’últim servei que ens va explicar que ofereixen és el de treball.

Va ser una visita molt interessant i en el que els alumnes van poder conèixer la gran diversitat de recursos que ofereix l’Oficina Jove de Cal Drac, tant a nivell individual com col·lectiu o d’entitat.