TV Banyoles destaca l’èxit obtingut al ProgramaMe

Banyoles TV explica amb detall la nostra participació al ProgramaMe:

Francesc Arolas, Víctor Ortega i Sergi Tejada són els tres alumnes que, en equip, han quedat tercers en el campionat estatal de programació ProgramaMe 2019 que es va disputar, aquest mes de juny, a la Universitat Complutense de Madrid.

Es tracta d’una competició en la que els equips han de resoldre deu problemes quant més ràpid millor i sense sobrepassar les quatre hores. Són problemes que combinen lògica i programació, amb algoritmes matemàtiques i fórmules bàsiques. Unes qüestions que necessiten molt temps d’estudi extra, fora del temari de les classes.

Tots tres són alumnes del cicle formatiu de grau superior dual de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma que s’imparteix a l’Institut Pla de l’Estany. Va ser el seu professor, Joan Coll, qui va proposar als alumnes la participació a aquesta competició. Durant el Nadal es va fer un campionat amistós en el que van poder veure el nivell que hi havia. Després, van participar a la fase regional, i el seu equip va ser un dels 24 classificats, d’un total 224 instituts de tot l’estat, per participar a la final estatal. En la fase regional van quedar primers en velocitat i cinquens de la classificació general. A la final van anar més preparats i van aconseguir resoldre set dels deu problemes, el que els va valer la tercera posició, i quedant els primers de tots els equips catalans. Segons explica Francesc Arolas, tot i que anaven a guanyar, estan molt satisfets amb la tercera posició, sobretot tenint en compte que era la primera vegada que participaven i els que van quedar per davant seu ja eren veterans de la competició.

Vegeu tota la notícia aquí.