Ràdio Banyoles parla del nostre projecte “SOM-HI”

Ràdio Banyoles ha explicat el nostre projecte “SOM-HI”, que aquest any té com a novetat que també hi podran accedir alumnes de 3r d’ESO.

Més de 40 empreses del Pla de l’Estany acullen com a aprenents nois i noies dels instituts de Banyoles. Es tracta dels projectes singulars, un recurs formatiu adreçat a alumnes d’educació secundària obligatòria que desenvolupen un procés d’ensenyament-aprenentatge més pràctic i proper al món laboral. El que es fa és una adaptació curricular que permet combinar les classes amb les pràctiques a una empresa al llarg del curs.

El Departament d’Ensenyament i diferents ajuntaments del Pla de l’Estany estableixen un conveni de col·laboració que permet la formalització d’acords amb empreses i entitats del territori que volen participar en aquests projectes i acollir un alumne durant dos matins a la setmana.

‘Som-hi’, un projecte motivador

En el cas de l’Institut Pla de l’Estany, des de ja fa uns cursos es desenvolupa el que s’ha anomenat projecte ‘Som-hi’, que té com a objectiu donar una empenta als alumnes que tenen problemes per aconseguir el graduat en ESO combinant les classes amb pràctiques a empreses uns dies a la setmana. El director del centre, Genís Barnosell, ha explicat que el projecte està pensat per a alumnes que tenen dificultats per seguir el rendiment escolar per motius diversos, i les estades a les empreses suposen un element motivador per seguir amb les classes.

Llegiu aquí tota la notícia