Els propers dies 14 i 15 de febrer es realitzaran al nostre centre les proves de competències bà siques de 4t d’ESO, que busquen avaluar “en quin grau l’alumnat és capaç de comprendre textos i d’aplicar els coneixements, les habilitats i les actituds que ha adquirit a la resolució de problemes o situacions semblants a les que s’haurà d’afrontar en la seva vida ciutadana, tant si continua estudiant com si s’integra en el món laboral”. L’objectiu és proporcionar eines que permetin potenciar els punts forts i els punts febles tant per a cada alumne/a com per al centre en conjunt.
Informació per a les famÃlies.
I si ets estudiant i has de fer la prova, no deixis de llegir aquesta informació!
Recordeu que la prova de quart d’ESO del curs 2016-2017 avalua:
– La competència comunicativa lingüÃstica en llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera (i aranès a l’Aran).
– La competència matemà tica.
– La competència cientificotecnològica.
1) La competència comunicativa lingüÃstica consisteix en la capacitat de comprendre i produir textos i missatges de tipologia diversa, utilitzant la llengua com a vehicle de comunicació, obtenció d’informació i suport del coneixement.
En llengua catalana i castellana (i aranès) la prova mesura, de manera coordinada, les mateixes competències i amb els mateixos criteris. Es poden establir lligams amb altres matèries (ciències socials, ciències de la naturalesa…) a través de textos amb temà tica pròpia d’aquestes matèries.
– Comprensió lectora: obtenció d’informació; interpretació de la informació; reflexió i valoració.
– Expressió escrita: redacció (adequació, coherència, cohesió i correcció lingüÃstica).
En competència lingüÃstica en llengua estrangera (anglès, francès o alemany) s’avalua:
– Comprensió oral: obtenció d’informació i interpretació de la informació.
– Comprensió lectora: obtenció d’informació i interpretació de la informació.
– Expressió escrita: adequació, coherència, cohesió i correcció lingüÃstica.
2) La competència matemà tica consisteix en la capacitat de comprendre, utilitzar i relacionar els nombres, les informacions numèriques i els aspectes espacials de la realitat. Inclou les operacions bà siques, els sÃmbols i les formes d’expressió i de raonament matemà tic, problemes i situacions relacionats amb la vida quotidiana, el coneixement cientÃfic i social.
Blocs de continguts: numeració i cà lcul; espai, forma i mesura; canvi i relacions; estadÃstica.
Processos: reproducció (representacions simples; cà lculs i procediments rutinaris; resolució de problemes senzills); connexió (comprensió i construcció de models simples; interpretació i resolució de problemes està ndard; ús de diversos mètodes ben definits); reflexió (formulació i resolució de problemes més complexos que impliquen reflexió, intuïció, generalització i interrelació de coneixements rellevants; ús de mètodes més complexos).
3) La competència cientificotecnològica consisteix en la capacitat de resoldre problemes, d’explicar fenòmens naturals i tecnològics, d’interpretar dades, de comprendre la metodologia cientÃfica i d’analitzar i avaluar aplicacions tecnològiques. Tot això dut a terme a partir dels coneixements cientÃfics i tecnològics, aixà com del domini dels processos de l’activitat cientÃfica.
Les habilitats necessà ries per desenvolupar la competència cientificotecnològica es poden consultar al marc conceptual, que trobareu al final d’aquesta pà gina.
Aquest curs és el segon que s’avaluen la competència cientificotecnològica i la llengua alemanya.
Comentaris recents