Primers auxilis a cicles formatius

SUPORT VITAL BASIC (SVB) I DESFIBRIL·LADORS als Cicles Formatius APD 1r curs Primers auxilis i SMX 1r Formació i Orientació Laboral

Què faríeu si trobéssiu una persona inconscient pel carrer o en un accident? I si comença a ennuegar-se davant vostre? Us heu fixat que per Banyoles, al carrer, es poden trobar desfibril·ladors? Sabeu quina utilitat tenen i com es fan servir? La comarca del Pla de l’Estany és un territori cardioprotegit, sabeu què vol dir això?

Voluntaris de l’assemblea de Creu Roja de Banyoles, en Lluís i l’Arnau, van portar maniquins d’assaig i desfibril·ladors d’aprenentatge al centre per poder fer un taller pràctic amb l’alumnat de Primers auxilis, de 1r d’APD, i de Formació i Orientació Laboral  Prevenció de riscos, de 1r de SMX.

Ens van mostrar i fer practicar com protegir una zona, comprovar la consciència i la respiració (maniobra front-mentó), com demanar ajuda i com fer una reanimació cardiopulmonar (compressions toràciques), com desobstruir les vies aèries, d’adults , infants i lactants…, i vam veure com de senzill i vital és el funcionament d’un desfibril·lador semiautomàtic…

Tot plegat se’ns va fer molt interessant i curt. Vam arribar a la conclusió que seria bo que fos un coneixement bàsic de la població, sobre tot el senzill ús del desfibril·lador.

Gràcies a Creu Roja Pla de l’Estany per compartir amb nosaltres les vostres experiències i coneixements! Els i les alumnes van gaudir i practicar els coneixements teòrics que hem anat estudiant aquests dies, fent-se aquests aprenentatges significatius i valuosos.