Paloma Corral, guanyadora d’un premi del Consell Social de la UdG pel seu treball de recerca de batxillerat, a Ràdio Banyoles i Banyoles TV

La Paloma Corral, alumna de 2n de Batxillerat del nostre institut, ha rebut un dels 12 premis que el Consell Social de la Universitat de Girona atorga cada any a treballs de recerca de Batxillerat. L’ha obtingut en l’àmbit de tecnologia pel seu treball “Dins els seus tulls”, tutoritzat per Lluís Roura.

Ràdio Banyoles se n’ha fet ressò, i ha assenyalat que

Entre els dotze treballs guardonats hi ha el treball ‘Dins els seus ulls’ realitzat per l’alumna Paloma Corral Saravia, de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles. El treball, tutoritzat pel professor Lluís Roura, se centra en la discapacitat visual i inclou la creació d’un joc interactiu de caràcter educatiu perquè els jugadors aprenguin el sistema de lectoescriptura que utilitzen els invidents.

Els treballs premiats, dotze en total d’instituts de tota la demarcació de Girona, pertanyen a diversos àmbits. Els guanyadors obtenen un ajut per l’import dels crèdits matriculats en el primer any d’alguna de les titulacions ofertes per la Universitat de Girona i els centres adscrits per al curs vinent, fins a un màxim de 1.800 euros. A més, es difondran els treballs i es farà una aportació econòmica per adquirir llibres, música, material educatiu o informàtic repartida entre l’estudiant, el tutor i el centre de secundària on s’ha dut a terme el treball.

També Banyoles TV ha publicat que

Els estudiants de secundària del Pla de l’Estany segueixen col·leccionant reconeixements. Aquesta vegada ha estat el torn per a l’alumna de batxillerat de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles, Paloma Corral, que ha estat distingida pel Consell Social de la Universitat de Girona pel seu treball de recerca titulat “Dins els seus ulls”.

Des del 1999, aquest organisme premia els treballs de recerca dels estudiants d’arreu de la demarcació amb l’objectiu de promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG.  Aquesta 21a edició ha estat organitzada amb la col·laboració de la demarcació de  Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, el Patronat Politècnica, la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles, l’Escola Universitària ERAM i l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport. Han estat dotze els treballs premiats, que pertanyen  als àmbits d’humanitats; ciències socials; ciències; tecnologia; medicina; arquitectura; innovació industrial; arts visuals i escèniques; salut i esport; i  processos industrials sostenibles.

Moltes felicitata per la Paloma i moltes gràcies a Ràdio Banyoles i Banyoles TV per fer-se’n ressò!