La cooperativa de 3r d’ESO Sell&Co participa a la Jornada Emprengi

Els alumnes de l’optativa d’Emprenedoria de 3r d’ESO han participat aquest dijous 16 de maig a la Jornada de cooperatives escolars 2019 dels instituts de les comarques gironines.

Un any més, la Diputació de Girona i Emprengi (Associació per a la promoció del cooperativisme i l’emprenedoria als centres educatius de les comarques gironines) han impulsat un programa educatiu que ha comportat la creació experimental de 24 cooperatives per a 300 alumnes de 17 centres educatius gironins.

Al llarg del curs els alumnes desenvolupen tot el procés necessari per crear una cooperativa, des de la redacció dels estatuts fins a la definició de l’organigrama o el disseny d’un logo identificatiu. Els estudiants contacten amb empreses de l’entorn per negociar la compra de productes, que inclouran al seu catàleg, per després intercanviar-los amb les cooperatives d’altres centres escolars, i així posen en pràctica el procés real de compra-venda.

Amb els beneficis que s’aconsegueixen es fa una aportació a una entitat social, que enguany els nostres alumnes han decidit que fos la Fundació Autisme Mas Casadevall. La cooperativa es dissol a final del curs.

La cloenda d’aquest programa ha començat al teatre municipal de Girona amb la xerrada Per què cooperar? Formem un equip, a càrrec d’Enric Llacuna de la cooperativa Alter Inceptum. A partir de dos quarts de dotze del migdia s’ha fet el Mercat de les Cooperatives al Passeig Pompeu Fabra, on totes les cooperatives dels diferents centres han posat la seva paradeta per mostrar i vendre els productes que han estat comercialitzant.