Estades a empreses d’alumnes de Batxillerat

EE21 alumnes de batxillerat han fet estades a empreses durant el curs 2015-16

Més de 50 empreses i entitats gironines han col·laborat en el projecte des de fa dotze anys quan l’INS Pla de l’Estany va implementar el programa Estada a l’empresa al batxillerat

Els alumnes ens diuen: “Imaginar-nos treballant d’aquí a uns anys en una professió que actualment ens sembla que potser ens interessa no és tan senzill, però si podem experimentar com és realment aquesta feina i, en general, com funciona una empresa, serà possible aclarir el primer gran repte que ha de superar qualsevol estudiant de batxillerat: la tria del camí cap a la seva professió.”

Per aquest motiu l’INS Pla de l’Estany porta dotze anys potenciant el programa Estada a l’empresa, a través del qual empreses o entitats públiques i privades estableixen convenis amb l’institut per donar la possibilitat als alumnes de batxillerat d’enfocar millor el seu projecte de futur, acadèmic i professional.

El primer pas és trobar l’empresa adequada per a cada alumne i que estigui disposada a col·laborar en el projecte. Després l’estudiant començarà un pla d’activitats per tal de conèixer l’organització i el funcionament intern de l’empresa i, sobretot, observar el dia a dia dels treballadors dels diferents departaments.

Com a alumnes la valoració de l’experiència és molt bona i sortim amb les idees més clares que quan vam començar. Ens pot fer apassionar més per la futura professió o ens pot fer veure que no és el que ens pensàvem. En qualsevol cas l’objectiu s’ha acomplert. Sigui quina sigui la reacció de cadascú, tothom està d’acord que és una gran oportunitat endinsar-nos per primer cop en el món laboral que ens desperta més interès.”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *