Els alumnes de tecnologia de 4t d’ESO visiten l’empresa ABB a St. Quirze del Vallès

Els alumnes de quart d’ESO de l’optativa de Tecnologia hem visitat l’empresa ABB, a Sant Quirze del Vallés. Referent mundial en el sector elèctric, l’automatització i la robòtica industrial.

Tots hem pogut gaudir d’una classe pràctica de robòtica  i visitar les diferents seccions de l’empresa.  El més espectacular de la visita ha estat el seu robot estrella, YUMI. El primer robot col·laboratiu que està dissenyat per a la indústria de l’electrònica, tot i que també es pot aplicar al muntatge de peces petites gràcies al seu doble braç i mans adaptables. De dimensions humanes, el robot es deté en uns pocs mil·lisegons si percep qualsevol impacte inesperat i es pot reprendre prement un botó, mesura que garanteix seguretat en cas d’accidents, segons la companyia. Ha estat una passada, ja que hem pogut programar i manipular directament robots industrials.

abb1-min abb2