Educació financera bàsica a 4t d’ESO

Un curs més els alumnes de 4t rebran una formació sobre educació financera bàsica dins del programa EFEC. La setmana passada van fer el primer taller de tres que en faran al llarg del 2n trimestre.

A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats) i professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer. El nostre objectiu és que els seus alumnes rebin competències en finances personals.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El taller que van realitzar els alumnes de 4t A, B i C el dijous 15 de desembre va ser Administrant els teus diners. L’objectiu d’aquest primer taller va ser que els alumnes aprenguessin a gestionar els pressupostos personals. Van fer servir dinàmiques pràctiques de com aconseguir tenir un pressupost ajustat i a mida, havien de pensar quines despeses eren fixes necessàries, quines eren variables necessàries i quines no eren necessàries. Un taller molt adequat per a ells i de conscienciació de les dificultats econòmiques que hi ha a les famílies.

El proper taller el farem al febrer sobre Els dubtes quotidians d’en Jaume.

efec01

efec02