Cicle de Xerrades de Ciències Naturals 1r ESO. 1a Ponència: Marta Casellas ens parla de Meduses

Primera sorpresa: l’edat de la ponent!

Aquest passat divendres 29 de març, els alumnes de 1r d’ESO vam tenir la visita d’una experta en meduses: la Marta Casellas, una alumna de l’escola El Frigolet de 10 anys! Després de la primera sorpresa amb l’edat de la ponent, ens vam sorprendre també del seu coneixement malgrat la seva joventut.

La Marta en el seu temps lliure, i des de molt petita, amb la seva família sovint van a l’Escala a observar meduses, peixos, calamars i sèpies, tonyines i crancs,… És una enamorada del mar. I d’aquesta passió n’ha fet aprenentatge: Amb el seus estris i la seva llibreta d’investigació, fa temps que col·labora en el projecte MedJellyfish, amb el grup d’investigació del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Institut de Ciències del Mar (ICM), censant i observant meduses del Mediterrani. N’és una experta!

De la mà de la Marta, vam tenir el gust de ser introduïts al món de les meduses. Les seves característiques, curiositats, i conèixer diverses espècies de meduses de Catalunya i d’altres parts del món. Ens va presentar les meduses més grans, les més perilloses, les més boniques,… I a part de meduses, la Marta ens ensenya el valor de l’esforç i la motivació en l’aprenentatge. Independentment de l’edat, les ganes són el que compta!