Banyoles TV i Ràdio Banyoles expliquen el concert de l’EMMB a l’Institut

Cada any els alumnes de l’Escola Municipal de Música de Banyoles, molts dels quals són alumnes de secundària, fan un concert a un dels instituts de la ciutat i aquest any s’ha fet al nostre centre. Ràdio Banyoles i Banyoles TV se n’han fet ressò.

Ràdio Banyoles ha explicat que

És la tercera edició d’una iniciativa que pretén acostar la música a un públic nou i vincular l’alumnat a l’Escola Municipal de Música.

Divendres passat, les formacions grans de l’Escola Municipal de Música de Banyoles (EMMB) van actuar a l’Ins Pla de l’Estany. És el tercer any que els joves músics es traslladen a un espai diferent a l’habitual per arribar a un públic nou i alhora proper, així com per vincular l’alumnat de l’institut a l’EMMB (vegeu tota la notícia).

I Banyoles TV ha destacat que

Al llarg d’una hora els alumnes de primer d’ESO d’aquest institut han pogut gaudir d’un concert que s’ha dividit en dues parts. La primera, oferta per la Jove Orquestra de Banyoles, que ha tocat entre els temes alguna composició clàssica de Bach i fragments de bandes sonores com “Joc de Trons” i “Pirates del Carib”. La segona part ha anat a càrrec de la Banyoles Big Band, un conjunt que recupera de manera actualitzada l’estil musical dels anys 20 i 30, i que ha ofert peces de swing i improvisacions marcades per tempo (vegeu tota la notícia).

La visita als instituts és una bona iniciativa per difondre la música entre tot el jovent i alhora una bona oportunitat perquè els músics practiquin davant d’un públic nombrós.