Alumnes de batxillerat ens expliquen els seus viatges d’estudis

Els alumnes de batxillerat fan viatges d’estudis per aprofundir en els seus currículums. Aquí ens ho expliquen

Estada a Barruera

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat que fem l’assignatura de biologia vam anar tres dies a un camp d’aprenentatge a la Vall de Boí, Barruera.

Vam iniciar estudiant les característiques d’un bosc proper al camp d’aprenentatge i seguidament posant en comú els resultats a l’aula. Vam haver de mesurar els diàmetres dels arbres en diferents grups. Cada grup tenia un recinte diferent. I, segons els arbres que teníem dins el recinte havíem de calcular diversos factors estudiats anteriorment. També vam aprendre a utilitzar diferents eines específiques per a realitzar la tasca.

El dia següent també vam fer una activitat a l’exterior, però aquesta consistia en l’estudi de diferents trams de rius i bassals propers al camp. Després, vam poder estudiar la fauna recollida al riu amb microscopis proporcionats pel camp d’aprenentatge.

El tercer dia, vam fer una petita caminada pel Parc Nacional d’Aigüestortes. Durant la caminada vam observar els diferents tipus de fauna i flora i vam poder observar els animals protegits del parc. Tot i que es va posar a ploure i vam haver de marxar abans, vam poder gaudir de la petita excursió pel parc.

Aquesta experiència ens va servir per posar en pràctica els coneixements teòrics obtinguts prèviament a classe i per passar uns dies molt divertits en els que vam aprendre moltíssimes coses. També vam poder gaudir de la natura de muntanya de Catalunya, i visitar la Vall de Boí, Barruera i l’església de Sant Climent de Taüll.

Alumnes de biologia de 1r i 2n de batxillerat

Viatge a Madrid

El passat octubre del 2018, els alumnes del Batxillerat social i humanístic vam poder gaudir d’un viatge de tres dies a Madrid per tal de descobrir els llocs més emblemàtics d’aquesta gran ciutat: la plaza Mayor, el Retiro, el Museo del Prado, la Puerta de Alcalá, el Senat… A més, vam tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà l’empresa Endesa, on vam poder veure l’activitat que es porta a terme i els camps on estan innovant actualment. Com a activitat d’esbarjo, vam anar a veure un dels musicals més famosos que ens oferia la ciutat: Billy Elliot. L’obra ens va semblar molt bonica i emocionant i ens va deixar amb llàgrimes a més d’un.

En definitiva, va ser una experiència diferent on vam poder veure llocs d’interès cultural fora de l’aula i vam poder descobrir una ciutat que molts no havíem visitat encara. Tot i que se’ns va fer curta l’estada, el viatge va ser molt profitós.

Alumnes de 1r i 2n dels batxillerats humanístic i social

Viatge a Holanda

Els alumnes del batxillerat tecnològic vam realitzar un viatge a Holanda entre el 23 i el 26 d’Octubre. L’objectiu del viatge era principalment veure museus, llocs emblemàtics i sobretot conèixer el sistema de canals, preses i molins construïts al país per tal de combatre els problemes i inundacions que comporta que la major part d’Holanda estigui per sota el nivell del mar.

El primer dia, només d’arribar, ens vam dirigir al Cruquius Museum, on s’explica com el país ha anat guanyant terreny al mar durant els anys. A continuació vam anar a IJmuiden, on vam veure el funcionament de les encluses i el trànsit de vaixells, ho vam poder comprovar de primera mà. Tot seguit vam anar a Zaanse Schans, un paratge amb diversos molins, la majoria d’ells destinats a un ús artesà, és una parada pràcticament obligatòria si mai viatgeu a Holanda, molt bonic i recomanable. Finalment, vam anar al càmping on ens allotjàvem, vam entrar als bungalows, ens vam instal·lar i fins i tot vam tenir temps de banyar-nos a la piscina del càmping!

El segon dia vam anar a Amsterdam. Vam visitar el museu Nemo, un museu de ciència i tecnologia, on tot s’aprèn de manera molt interactiva. Seguidament vam fer un passeig per dins la ciutat, visitant els llocs més famosos, i ens vam dirigir cap a la fàbrica de diamants Gassan, on vam tenir una visita guiada on s’explicava el procés de tall dels diamants. Finalment, vam acabar de fer una volta per Amsterdam (visitant la plaça Dam i la zona més cèntrica de la ciutat).

El tercer dia vam anar a l’Eye Museum, un museu de cinema, on vam poder veure sobretot l’espectacular edifici, tota una obra d’arquitectura. Vam passejar per Amsterdam, on vam poder visitar el mercat de les flors, situat en unes botigues flotants sobre l’aigua d’un dels canals de la ciutat. Seguidament vam dinar a Vondelpark, un bonic parc dins la ciutat. Tot seguit vam visitar el museu Van Gogh, on vam poder veure multitud d’obres del famós pintor holandès. Finalment vam visitar el Rijksmuseum, un altre museu d’art on hi ha pintures de diversos autors, entre els quals hi ha Rembrand.

L’últim dia vam agafar l’autobús, ens va portar al poble costaner de Volendam, amb el seu passeig comercial, la costa amb un immens llac artificial… Seguidament vam visitar un taller artesà de formatges, on vam poder veure el procés de fabricació i fer-ne un tast. A continuació vam anar al museu de l’Agència Espacial Europea, relacionat amb l’espai i amb les missions dutes a terme per aquesta agència. Per acabar, vam agafar l’avió i vam tornar cap a casa, aquesta vegada amb més coneixement que amb el que havíem sortit i, tal com podeu veure, una gran experiència acompanyats pels amics i companys de classe.

Alumnes de 1r i 2n del batxillerat tecnològic