Taller Fes Coop! L’emprenedoria cooperativa a l’aula

Els alumnes d’Emprenedoria i Economia han participat al taller Fes Coop! L’emprenedoria cooperativa a l’aula del programa Aracoop, promogut pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, amb la col·laboració d’institucions implicades en la creació i creixement d’empreses de l’economia social i cooperativa.

La Laia Hernàndez ens va fer reflexionar entorn dels principis democràtics, els valors i el funcionament bàsic del model cooperatiu, posant com a mostra la seva cooperativa La Fera ferotge, dedicada a prestar serveis educatius i d’atenció a les persones.

Aquest taller és una activitat pràctica i motivadora per a l’alumnat que ens serveix de punt de partida per a constitutir la nostra pròpia cooperativa escolar, dins del projecte Emprengi (cooperatives escolars gironines). Al llarg d’un curs, un grup d’alumnes de 3r d’ESO desenvolupen tot el procés de creació d’una cooperativa. Es tracta de treballar la competència emprenedora aplicant un model  d’aprenentatge basat en problemes (ABP). El projecte es centra en treballar l’autoconeixement i l’autoestima, el desenvolupament de la capacitat creativa, l’observació i exploració, promoure la iniciativa i l’esperit emprenedor, treballar la presa de decisions, el coneixement dels processos a l’empresa i l’aplicació de les tecnologies de la informació.

Properament us presentarem la nostra cooperativa, que aquest any porta per nom:TAKE IT.