Inici del procés de preinscripció

Us informem que s’ha publicat la Resolució EDU/464/2022, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2022-2023.
Com ja sabeu, amb aquesta publicació, s’inicia tot el procés de la preinscripció escolar als centres educatius de Catalunya. Per tal d’acompanyar-vos-hi, us comentem les eines que el Departament posa a l’abast dels centres educatius i de les famílies:
  • Preinscripció i matrícula del Portal de centres, en què podeu consultar la informació actualitzada de la preinscripció. Les dades s’organitzen per tipus d’ensenyaments, de manera que és més fàcil la localització dels calendaris, fases i altres dades actualitzades. Des d’aquí també podeu accedir a l’Espai de formació per al personal administratiu dels centres.
  • Web de la Preinscripció, que és l’espai d’acompanyament per a les famílies en el procés de la preinscripció escolar. Enguany, en destaquem especialment l’actualització dels continguts tenint en compte el Decret 11/2021, de la programació de l’oferta educativa i del procediment d’admissió en els centres del Servei d’Educació de Catalunya, amb el qual s’han vist modificats alguns dels criteris de puntuació; els canvis d’avançament de les dates de tot el procés, i les modificacions del procediment per a la preinscripció de cicles formatius de grau mitjà. Així mateix, s’ha actualitzat tot el material audiovisual de l’apartat Centre de suport (vídeos i podcasts), en què s’explica amb tot detall tota la informació relacionada amb el procés.
  • Butlletí Infoescola, edició especial de la preinscripció escolar, que inclou les novetats per al curs 2022-2023 i tot allò que les famílies cal que tinguin en compte: tria de centre, sistema de puntuacions, com emplenar la sol·licitud, etc. Així mateix, us animem a difondre el butlletí entre les famílies, les quals s’hi poden subscriure mitjançant aquest enllaç.

Tot el procediment de preinscripció serà telemàtic a través d’un formulari

Calendari provisional (vegeu el calendari detallat)

• – Publicació de l’oferta inicial: 4 de març de 2022.

– Període de presentació de sol·licituds:

a) Educació infantil de segon cicle i educació primària: del 7 al 21 de març de 2022, ambdós inclosos.

b) Educació secundària obligatòria: del 9 al 21 de març de 2022, ambdós inclosos .

La documentació es pot presentar fins al 23 de març de 2022.

– Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 21 d’abril de 2022.

– Termini de reclamació de la puntuació provisional: del 22 al 28 d’abril de 2022 utilitzant l’eina electrònica per adjuntar les reclamacions.

– Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions: 3 de maig de 2022.

– Sorteig del número de desempat: 9 de maig de 2022, a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 214, Barcelona).

– Publicació de la llista ordenada: 11 de maig de 2022.

– Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció sense assignació (assignació d’ofici): del 27 de maig a l’1 de juny de 2022, ambdós inclosos.

– Publicació de l’oferta final: 9 de juny de 2022.

– Publicació de les llistes d’alumnes admesos i, si escau, de la llista d’espera: 10 de juny de 2022.

– Període de matrícula per als alumnes preinscrits amb plaça assignada al segon cicle de l’educació infantil, a l’educació primària o l’ESO: del 21 al 29 de juny de 2022, ambdós inclosos.

– Publicació de la llista d’alumnes matriculats al centre procedents del procés de preinscripció i admissió: 30 de setembre de 2022.