Ens visita l´Isa Tunkara, antic alumne d´APD i ara Mediador de l´Ajuntament de Banyoles

Divendres, 19 d´abril, l´Isa Tunkara, alumne de la 1a promoció del cicle d´APD (Atenció a la Dependència) a l´Institut Pla de l´Estany, va visitar els alumnes de 1r curs per parlar-los de la seva experiència com a professional de la Mediació.

A dins del  Mòdul Professional  de Destreses Socials de 1r curs, estudiem la Resolució de Conflictes, i, de manera específica, la Mediació com a tècnica on una persona externa i neutral ajuda a les parts a canalitzar el procés i arribar a acords; els alumnes ja coneixien les modalitats, els principis i les passes de la Mediació.

L’Isa, un cop titulat com a Tècnic en APD,  va continuar els seus estudis fent el Cicle Superior d´Integració Social, a dins de la mateixa família professional. Va explicar-nos que, des que va titular-s´hi, no li ha faltat feina específica com a Integrador Social, fins que, a la actualitat, treballa en Mediació Comunitària (una de les modalitats) per a l´Ajuntament de Banyoles.

Després de fer-nos aquesta introducció sobre com hi va arribar, va explicar-nos la seva tasca; així els alumnes reconeixien els principis i el procés de la tècnica, i podien preguntar-li (van preguntar-li moltes coses!) sobre dubtes o curiositats que els sobrevenien.

Com que l’Isa atén conflictes a La Farga, els alumnes van acribillar-lo a preguntes, que va respondre amb molta amabilitat, afegint tot tipus d’anècdotes. Així, van adonar-se que el que estudien al Cicle és també bàsic per als cicles superiors, que la seva aplicació és molt a prop de la realitat, i també una eina per a millorar-la.

Per acabar, l’Isa els va donar dos consells: “Escolteu els altres!”, com a clau per exercir aquestes professions, i que continuessin lluitant per allò que volien aconseguir. Com a resposta, va obtenir l´aplaudiment espontani de tots, i el comentari posterior dels alumnes sobre quant els va agradar la xerrada que els va fer.

Doncs gràcies, Isa, per compartir amb nosaltres, ara que ets gran, les teves experiències educatives i professionals!