Dos premis a l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya

El passat dia 13 de febrer, alguns alumnes de 1r i 2n de batxillerat, van participar a la VII Olimpíada de Filosofia, una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya promoguda per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i organitzada per professorat de filosofia de secundària.

El tema de l’Olimpíada de Filosofia 2020 era «El poder del mite». Així, del nostre centre, van participar les alumnes de 1r i 2n de batxillerat, Jéssica del Pino, Mar González, Èlia Fernández i Nerea Fernández, juntament amb l’alumnat que cursa l’optativa de filosofia a 4t ESO, Shaiel Del Pino, Naiara Pastor, Joel Susin, Isabel Guirado, Angel Puga, Yagouba Diallo, Jessica Carreras i Nerea Sanjuan. Podien participar en les següents modalitats: fotografia filosòfica o vídeo filosòfic, dilema moral i dissertació.

En l’àmbit digital, els alumnes havien d’elaborar una fotografia o un vídeo on aparegués una pregunta que et fes reflexionar a partir del que veus. Per altra banda, els concursants de la prova escrita havien de desenvolupar un text argumentatiu a partir de la pregunta o una història donada in situ.

Les alumnes de batxillerat tenien la dificultat de realitzar la dissertació amb només una pregunta i els seus propis coneixements treballats a classe. En canvi, les alumnes que havien de resoldre un dilema moral tenien l’ajuda d’una història on es plantejava un problema i s’havien de decantar per una opció.

Al final, la nostra participació a l’Olimpíada filosòfica va resultar tenir premi. I és que les fotografies presentades van quedar en 3r i 4t lloc! Felicitats als alumnes participants!