El poeta que portem a dins

Les darreres setmanes el alumnes de 2n d’ESO han gaudit de dues visites del poeta i rapsoda gironí Ramon Bartrina (escriptor, editor, organitzador d’esdeveniments culturals i actual incentivador poètic).

A la primera sessió utilitzaren les lletres del seu propi nom i cognoms per crear paraules a partir des les quals formarien el primer poema, en aquest cas, de caire surrealista. A l’última sessió, els alumnes van elaborar un poema a partir d’un videoclip i de les sensacions que els havia transmès.

El taller, que va ser molt productiu, els va permetre compartir les seves produccions, practicar la rapsòdia, fer efectes sonors amb la veu per fer més interessant i atractiva la lectura dels textos, etc. A més, molts van descobrir la seva agilitat per crear versos i van treure a la llum al seu poeta interior. I és que crear poesia és una bona manera per expressar els sentiments i les emocions.

Vet aquí alguns exemples de poemes creats pels alumnes de 2n:

LO QUE SOMOS

Somos niños,

somos como olas del mar,

diferentes pero iguales,

pues no queremos nada más.

Amamos como queremos,

amamos sin pensar…

Pues da igual la forma,

querer es amar.

Y nos tiraremos al vacío

sabiendo quepodemos volar,

porque somos los niños perdidos

de Nunca jamás.

Y me han dicho que luchar

sin motivo es

en vano luchar.

Pues en este mundo

ser inocente es un delito,

y nos penan con guerras,

armas y gritos.

Dúnia Farhan, 2n d’ESO C

GLOSÓLI (hacia la luz)

Estoy solo,

necesito el calor

de una mano.

Por fin te encuentro a ti,

más sola que un árbol.

Los dos juntos formaremos

un bosque.

Nuestra imaginación

nos permitirá ser libres

y el tambor de la tristeza

tendrás que dejar.

Si no logras volar,

algunos miedos

tendrás que superar.

Hugo Granados, 2n d’ESO A

Podeu clicar aquí per llegir l’entrada que Ramon Bartrina va fer al seu bloc sobre la visita al Centre.