Participants en els programes “Atrapallibres” i “Protagonista Jove”

El nostre centre ha participat en les votacions a les obres seleccionades per un equip d’experts del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, en col·laboració amb la Biblioteca Municipal.

En aquest curs, onze alumnes han participat en les diferents categories i, després llegir les obres, a causa de la COVID-19, la totalitat de l’alumnat no ha pogut efectuar les votacions de les obres que més els han agradat. Així doncs, tot i que ha resultat ser una votació inacabada, us anunciarem les obres que han estat més votades, així com els participants.

“Atrapallibres”, en la categoria 12 anys comprenia les obres: El fil invisible de la natura de l’autor Gianumberto Acinelli, Rosa Blanca de Roberto Innocenti i Pirates de la mar de Gel de Frida Nilson. D’acord a les votacions efectuades pel nostre alumnat, aquesta última obra ha estat la més votada.

Els alumnes del nostre centre participants en aquesta categoria han estat: Carles Gonçalves de 1r d’ESO A, Hajar Jouhari de 2n d’ESO D, Khadija Bathami de 2n d’ESO D, Najia Azzi de 2n d’ESO D i Ahlam Ghouzali de 2n d’ESO D, també.

Quant al premi “Protagonista Jove”, categoria 13-14 anys, hi prenien part l’obra titulada Un batec alhora de Sharon Creech, El bestiari de l’Axlin de l’autora Laura Gallego, i Juno de Laia Aguilar. D’acord a les votacions que es van efectuar, aquesta última obra ha estat la més votada per l’alumnat participant. En aquest cas tot era de 3r d’ESO: Oumayma Azzi de 3r d’ESO B, Ghizlan Rhiyourhi de 3r d’ESO A, Yasmine Escalante de 3r d’ESO A i Chaima Belhaj de 3r d’ESO A.

Quant al premi “Protagonista Jove”, categoria 15-16 anys, es disputaven el triomf l’obra La filla que no existia de Natalie Anderson, Moxie de Jennifer Mathieu, i Tina Frankens de Bel Olid. Van participar en la lectura, però no van poder fer efectiu el vot l’alumne de 3r d’ESO Amin Boutahar
i una alumna de 4t d’ESO Paula Montero.

Us presentem, doncs, les portades de les obres seleccionades:

Volem, doncs, en nom de la Biblioteca Municipal, la coordinació de la biblioteca, i el nostre
centre, agrair-vos la vostra participació com a joves lectors, tant si heu votat com si no ho heu
pogut fer.

Moltíssimes gràcies i moltes i bones lectures!

Laura Costa

Coordinadora Biblioteca i Pla Lector