L’Institut Montbui contra la violència masclista

El dia 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, es van dur a terme diferents activitats relacionades amb la temàtica protagonista. Al primer pati, unes quantes alumnes van fer la lectura d’un manifest feminista a moltes veus i un pati ple de gom a gom va poder escoltar les seves paraules més que encertades i sovint corprenedores.

Una altra de les activitats que volem destacar, és la que es va realitzar a algunes classes de 1r i 3r d’ESO que consistia a escriure a un full lila frases conscienciadores que convidaven a la reflexió. Seguidament, després de recollir gairebé una quarentena de frases, l’alumnat les va repartir per tot el centre.

A altres aules es van poder visionar curtsmetratges i comentar-los conjuntament, sempre amb l’objectiu de reflexionar i posar sobre la taula una temàtica tan seriosa com és la que fa referència a la violència envers les dones.

El dia 25 de novembre va ser declarat Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les dones el juliol de 1981, en el context del primer “Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe” celebrat a Bogotà (Colòmbia). En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l’àmbit domèstic, la violació i l’assetjament sexual en l’àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.