El PFI Montbui presenta un cartell al concurs de La Marató de TV3

Els alumnes del PFI d’Auxiliar en serveis administratius de l’INS Montbui han presentat un cartell al concurs “Pinta la Marató ’19”, convocat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, la Fundació La Marató de TV3 i el departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

El treball presentat tracta el concepte de les malalties minoritàries. El lema que hi apareix, creat pel grup del PFI, és “La malaltia és rara; la persona, no” i pretén donar visibilitat i reconeixement a les persones que pateixen alguna d’aquestes dolències poc estudiades. Un fanal que il·lumina només les persones amb malalties conegudes i deixa a les fosques persones amb malalties minoritàries és la imatge principal del cartell.

El llenç, que s’ha realitzat amb esborranys a mà i s’ha completat amb el programa Canva, té unes dimensions de 2 metres d’amplada per un metre d’alçada. Els alumnes del PFI hi ha treballat en grups reduïts. Primer s’ha debatut i s’han triat un parell d’idees per poder-les desenvolupar gràficament. El cartell que ha anat agafant més força i que ha estat millor valorat per votació és el que finalment ha estat presentat al concurs, ja que només s’admetia un treball per classe.

El jurat del premi decidirà el veredicte a mitjan desembre i la classe autora del cartell guanyador rebrà com a premi una estada d’una nit amb pensió completa a qualsevol alberg de la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya (Xanascat), amb activitats i transport inclòs.