L’alumnat d’economia amb el consum responsable

Tot va començar amb el visionat del documental sobre l’obsolescència programada que ens va fer obrir els ulls i ens va fer reflexionar sobre el tipus de consum que portem a terme, basat en la filosofia del comprar, tirar i tornar a comprar. A partir d’aquí, vam obrir un debat per pensar alternatives a aquesta manera de fer, i vam fer propostes com la reparació, la reutilització d’objectes, el fet comprar per necessitat, ser crítics amb la publicitat…

Hem de ser conscients que aquest tipus de consum afecta de manera molt negativa el medi ambient, per la contaminació i l’esgotament de recursos. També, hem de tenir en compte que molts dels productes que comprem estan fets per persones que treballen en unes condicions laborals inhumanes.

Per acabar, vam crear uns eslògans per fomentar el consum responsable entre els joves. Us en deixem alguna mostra i us animem a posar-los en pràctica; el món us ho agrairà.

Paral·lelament, vam rebre la visita de la responsable de l’OMIC del Consell Comarcal de l’Anoia, Mercè Forn, que ens va donar algunes pistes per ser consumidors crítics i respectuosos amb la societat i el medi ambient.

Alumnes d’Economia de primer de batxillerat