Technovation

Text: Ricardo Bárcena

Font i imatges: Xarxa punt TIC de la Generalitat de Catalunya http://punttic.gencat.cat/article/en-marxa-ledicio-catalana-de-technovation

L’Institut La Romànica participarà aquest any 2019 al Technovation amb dos grups de noies de 3r i 4rt de la ESO, amb l’objectiu d’estendre-ho cara el curs que ve a més alumnat i a crear un projecte interdepartamental.

El Departament de Tecnologia de l’Institut la Romànica té com a un dels seus objectius “digitalitzar” l’alumnat del centre. Dintre d’aquest objectiu s’emmarca aquesta nova iniciativa amb la qual s’intenta apropar a les noies a les noves tecnologies, però no només com a usuàries sinó com a partícips de la revolució que estem vivint.

Tot i les mancances d’infraestructures digitals i d’espais de treball adequats amb les que compte el centre, el departament de tecnologia continua proposant nous projectes d’actualitat pioners als instituts de la ciutat.

Aquest projecte compta amb la mentorització de Lorena Lanchazo (dept Anglès) i Ricardo Bárcena (dept Tecnologia) i amb el suport de professors del centre com Rosa Valderrama entre d’altres.

Expliquem en què consisteix Technovation:

Com cada any, Technovation convida equips de noies a resoldre reptes socials a través de la tecnologia. El 24 de gener s’ha donat el tret de sortida a l’edició catalana, amb un esdeveniment celebrat a la Universitat Politècnica de Catalunya.

La trobada ha aplegat noies que participaran en aquesta nova edició del repte, així com possibles i actuals mentores i mentors. S’hi ha donat a conèixer el programa, s’han pogut completar equips i començar a fer els primers passos.

Technovation ofereix a les noies d’entre 10 i 18 anys d’arreu del món l’oportunitat de convertir-se en emprenedores i líders de tecnologia. S’anima a les participants a identificar un problema en la seva comunitat i crear una solució d’aplicació mòbil per fer-hi front. També aprenen a comunicar aquestes idees i traduir-les en un pla de negoci. Ho fan en grups de màxim 5 noies i amb el suport de mentores voluntàries.

Aquest repte internacional se celebra des de l’any 2010. Des de llavors, més de 23 mil noies de més de 100 països hi han participat. A Catalunya, 307 noies d’entre 10 i 18 anys i 65 mentores van participar en l’edició 2018. En equips de dos a cinc estudiants, van treballar durant 12 setmanes en la creació d’una aplicació mòbil. 40 equips van aconseguir lliurar l’app i un pla de negoci dins el termini establert i van arribar a la final catalana.

Una vegada feta la inscripció, les participants tindran accés al pla de Technovation, que les guiarà a través de la identificació d’un problema en la seva comunitat, el desenvolupament d’una aplicació mòbil i la construcció d’un pla de negocis.

Per estar informats/des de les darreres novetats del certamen, podeu seguir els comptes de Twitter @technovation i @technovationCat i les etiquetes  #Technovation2019 i #TechnovationCat.

Technovation és una iniciativa de l’organització sense afany de lucre Iridescent. A Catalunya és possible gràcies a la col·laboració d’Espiral.